fredag den 29. juli 2016

Lidt om hus, have, blomster og sån

Nu har vi snart boet i vores dejlige nye skønne hus i tre uger. Den første tirsdag i ferien lejede vi en stor trailer (jeg sir jer, en virkelig giga trailer) for at fragte de sidste store ting fra den idylleriske forstad til byen ved sundet. Sofa, sengene, tv møbel  (det var flytningens aller tungeste genstand) og alt det der var længere end to meter og lidt højere end hvad vores egen trailer kunne rumme sku lissom også med til den nye by.  

Vildt det kun er tre uger siden vi oksede rundt med flyttekasser og møbler - tiden er fløjet afsted - det føles meget længere at vi har boet her i det nye hus (og det er ikke fordi vi på nogen måde er kommet helt på plads endnu... Kasserne er gemt af vejen i kælderen og vi bruger ca halvdelen af husets kvm ;) men jeg har vænnet mig til min nye Rema (læs jeg farer ikke forvildet rundt og leder efter a l t) - jeg kan finde vej til ny børner (prøvet et par gange, også ad stierne) vi har været nede ved stranden og bade utallige gange og har sludret med nye naboer over hæk og inviteret til blomme pluk i haven (vi har så ufattelig mange blommer at jeg næsten ikke kan plukke flere.) om nogle måneder må de plukke æbler. For dem har vi to træer med som bugner af æbler! Og så mange kan vi ik spise ;)



Manden og jeg har flere gange kigget på hinanden og glædet os over pigernes glæde ved alt det nye: 
At tonse rundt i haven 
At sludre med nye naboer "hun er godtnok sød mor. Vi fik chokolade" 
At plukke blommer fra træet "må man klatre i træer her?" 
At cykle til stranden for at bade hver dag når det er varmt. 
At plukke så mange hindbær og spise dem indtil vi alle har forspist os.
At koge marmelade af alle de blommer vi har plukket. 
Og så meget mere! 



Så lige nu. Lige her i dette øjeblik føles det bare så rigtigt. Rigtigt at flytte i hus med stor have, også selvom vi har skullet  flytte børnene fra deres elskede skole og børnehave og lære en ny by at kende helt fra bunden af. Det blir godt det her, det er jeg helt sikker på! 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...