onsdag den 27. juli 2016

Lidt om ferie / tre ugers feriereferat.

Så er vi ved at nå til vejs ende med den her flytte ferie. For det er det det har været en ferie hvor flytningen har fyldt aller mest. Alligevel er jeg kommet helt ned i feriegear hvor jeg skulle tænke mig meget om for at finde ud af om det var søndag, mandag eller tirsdag og datoen har jeg slet ikke længere styr på heller. Det er jo sådan set også ret ligegyldigt når man bare holder fri! Og fri har vi holdt! I den grad! 

Men hvad fik vi så ferien til at gå med? Det sidste indlæg inden ferien indeholdt vidst en lille liste som vi så fint fik gik i gang med at tjekke af på... 

Vi har været på stranden i vores nye by ved sundet. Og sikke en luksus det er at kunne cykle til vandet hoppe i og svømme og cykle hjem igen bare fordi vi kan og vor tæt på vand! 

Vi har spist is. Mange. Forskellige. Den bedste var nok den vi fik hos mine bedsteforældre. Pigernes oldeforældre. For der var et kinder æg i isen som pynt!!! 

Vi har været i skoven og under hele taget enormt meget ude. I haven. Åhhhh! 

 Vi tog til København og var turister i vores by. Fik set Nyhavn, kørt metro S-tog og havnebus. Så Amalienborg en masse klapbroer - så den nye cykelbro og gik over den. og spiste is i vaffelbageriet i Nyhavn. 

Dagen efter var vi i legeland (som kun få andre også havde valgt som sommerferie sted) så der var dejlig tomt og masser Af plads til at boltre sig på... 

Vi fik kørt en masse kilometer i sommervarmen for at besøge pigernes oldeforældre. Det var en dejlig dejlig dag og alle timer i bilen værd. For vi havde en virkelig god dag. 

Så fik vi selvfølgelig pakket ned og pakket ud - Lige nu er jeg umådelig glad for Gildesalen der er forvandlet til et kasse opbevaringssted og legerum i et. 

Men ud over kasser og legesager fordelt med rund hånd i helengildesalen - er der jo os baren! Baren for fa'en! Vi har også indviet baren. Den er allerede mere end godkendt :) og vi elsker den. 

Og nu. Nu er Tiller og tuller ved at starte op i den nye børner. Storemusen holder ferie hos mommer og morfar - og vi - manden og jeg - nyder at have tre dage hvor vi kører børn ind og har alenetid nogle timer om dagen! Ren luksus!

Det var så de sidste tre ugers ferietid som referat. Jeg kunne godt bruge mere ferie. For hold fast vi er gode til det med ferie sammen! 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...