søndag den 3. juli 2016

Lidt om gode lørdage...

Igår havde jeg endelig en lørdag, som ladede mig mere op end at den ladede ned. Jeg har haft behov for sådan en lørdag i meget meget lang tid - og det havde børnene også kunne jeg mærke.

Så igår, var der endelig tid til at sidde og strikke efter morgenmaden og nyde den sidste kop kaffe med strikketøjet i skødet. Der var tid til at få pakket en del kasser (her er ret tomt efterhånden) - nu er børneværelset næsten tomt - idag skal vi have pakket alle de ting ned i køkkenet som vi kan undvære.

Da traileren var pakket med div. kasser, legetøj og andet habengut kørte manden til huset mens jeg blev hjemme hos pigerne. Storemusen smuttede over til A - så hende så vi ikke resten af dagen. Tiller og Tuller legede sammen, og vi trissede alle ud og tegne med kridt og puste sæbebobler. Eftermiddagen blev altså brugt ude, i den friske luft - tegne, snakke, gætte hvad der blev tegnet, finde ud af hvem der kunne blæse de største og flest sæbebobler, og i det hele taget bare sidde ude med kaffe og lidt strik  (sidste del nok mest mig) var hvad vi alle tre havde brug for.

Manden kom hjem til aftensmadtid - han havde brugt eftermiddagen på at gøre vores nye græsslåmaskine køreklar og slå græs. Og som han sagde da han kom hjem - der er ihvertfald nogle bede der skal lade livet - for der er godtnok mange "indhak, stensætninger" og andet som gør det at slå græs til et større projekt....

Aftenen brugte jeg på sofaen - med strikketøj, Asti, og bold - og heldigvis endte det rigtige hold med at vinde. Så flere lørdage af den slags, kan jeg sagtens bruge :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...