fredag den 3. juni 2016

I juni glæder jeg mig til...

Den her juni i år er noget helt, helt særligt. For i år kommer den til at handle om at vi har overtaget vores nye hus i byen ved sundet. Det er ikke en underdrivelse hvis jeg skriver at vi alle - manden, damen og børnene- har glædet sig helt ubeskrivelig til at det endelig kunne blive juni og vi kunne indtage huset!! Arbejdsmæssigt byder juni jo altid på censorarbejde rundt omkring i landet - og glade studenter, forhåbentlig masser af sol og en slags nedtælling til det snart blir sommerferie. Alt sammen gode ting som i år sikkert gør juni helt og aldeles (hektisk) men også uforglemmelig!

Så i juni vil jeg: 
Nyde solen i det omfang jeg kan
Nyde huset - og indtage køkkenhaven, pille gammel tapet ned, male, male og male...
Strikke en god bid af den cardigan jeg startede i maj 
Meditere og dyrke yoga - det gør nemlig så godt. 
Begynde at skrive artikler igen 
Svømme og løbe for det gør (også) godt 
Være en god censor - for det betyder så meget for de studerende! 

Maj har været god ved mig sys jeg. Selvom den gled lidt ud gennem mine (blog) fingre her til sidst for jeg var optaget af gode ting i den virkelige verden... Men jeg har dog alligevel nået en del på min maj liste

Jeg fik strikket en enkelt karklud mere - det blev ikke liiiiige til flere primært fordi jeg konstruktive på livet løs på den cardigan som Storemusen så inderligt ønsker sig. I et garn der er en drøm at strikke i. Så jeg klager ik. Og det der mønster strik er os ok. Weekenderne har også været en drøm. Lange weekender - solskinsweekender - weekender med tur aktivitet som fx klasseskovtur (har jeg slet ik skrevet om jf den der hurtige maj...). Jeg har været et smut i Hjørring med arbejde til verdens første folkemøde om natur...  - jeg har i over en måned nu dyrket yoga om morgenen, og mange aftener. Jeg mediterer regelmæssigt og for hulan da hvor gør det godt. Jeg tror jeg skriver et helt indlæg om min nye praksis. Jeg har til gengæld overhovedet ikke pakket sammen og smidt ud. Det er en "skal" opgave som jeg er verdensmester i at udskyde og finde alverdens mere eller mindre gode overspringshandlinger og undskyldninger for ikke at gøre ;) men som man måske kan fornemme, har maj været god. Rigtig god. Og nu - ser jeg frem til en skøn, solrig, lidt hektisk, men helt ovenud fantastisk juni. :) 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...