onsdag den 27. februar 2013

Indlæg nr #100

Tænk at jeg efter ca et halvt år når indlæg nummer 100. Det er ret vildt synes jeg [selv] - hundrede mestendels håndholdte indlæg om vores farvestrålende hverdag, om vasketøj, sygdom, sjove (nogengange sure) børn, ferier, billeder og så meget mere...

Jeg har tænkt over hvad jeg skulle skrive i det her indlæg et stykke tid - i starten sys jeg jeg ville skrive 100 ting om mig selv, men er i klar over hvor mange ting 100 ting er - M.A.N.G.E!!! Så den ide blev hurtigt droppet igen, det var simpelthen for uoverskueligt.

I stedet vil jeg fortælle om en mindst lige så vigtig anden ting. Vi har købt et nyt køretøj - jeps - en lidt ældre model - den er brugt, grøn og sort, letvægtsmodel, kaleche, har tre hjul og er vildt dejlig!! Det er en - TADA - christianiacykel - jeps, ladcykel that is. Med plads til tre børn i kassen, med plads til indkøb, med plads til at tage en veninde med hjem fra børneren - og ikke mindst - med børnene så tæt på at vi kan snakke sammen uden at råbe og spørge - hvad sagde du? Eller få at vide gang på gang når storemusen sidder bag i traileren, og skal snakke om alt muligt vi ser på vejen.: EJ, mor du hører slet ikke efter...!! [Nej, det er også rimelig svært når vi kører i trafikken....]
Nu er der ingen kamp om cykelstolen længere, ingen fare for at de der biler ikke ser traileren, ingen fedtede fingre når trailer monteres, ingen halvsure små trutter omme bag i, fordi de - allerhelst begge to samtidig - gerne ville have siddet på cykelstolen, på trods af vi havde en sindrig rotationsordning. Vi skulle have købt den meget før, men nu har vi den og alle er glade (særligt mor her!!). Manden sys også den er sjov at cykle på - og storemusen konstaterede tørt i morges da jeg cyklede med hende og de to andre: Far cykler hurtigere mor, det er fordi han har haft fødselsdag. OK?! Jamen så er det godt jeg også snart (altså i maj, det er også snart) har fødselsdag, for så kan jeg åbenbart cykle [endnu] hurtigere på det grønne lyn.
Nu har vi så bare en cykeltrailer til salg, den skal dog lige gøres rent, og lækker, så vi kan få en fornuftig pris for den.

Jeg lægger billede af vores fine cykel på bloggen senere.

Og her er den så, parkeret foran Børneren i morges, med tre mere eller mindre friske børn på ladet! 

2 kommentarer:

  1. Hvor sejt. Sådan en cykel vil jeg så gerne have!

    - Kit

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, tak! Den er nemlig sej - intet mindre :) og så er den så dejlig at cykle rundt på!

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...