fredag den 15. februar 2013

Løse tanker om dit og dat - fredagsindlæg

Allerførst - servicemeddelelse: Yay, vi er nu halvt gennem februar - dagen har tiltaget ret meget, og det kan virkelig mærkes (om ikke andet så på humøret - pga. ovenstående) at foråret er på vej!! Og så 1) jeg glæder mig til weekenden og 2) det her - uge 7 skulle blive den første HELE arbejdsuge (som i 5 hele arbejdsdage) uden sygdom in da house i 2013, hva'ba - vildt ik?!

I weekenden skal vi gode sager - eller rettere vi får besøg af gode mennesker, som vi glæder os til at være sammen med. Lørdag kommer min veninde T. med hendes drenge L&V der også er tvillinger som Tiller og Tuller. Hun er den ene mor af de to andre, som jeg gik i mødregruppe sammen med. Vi mødes til kaf' og leg - playdate. Det er faktisk trunternes første rigtige 'egen' playdate. L&T er 2½ mdr. yngre end trunterne, men de er født 1½ mdr. for tidligt. Men det lægger man nu ikke mærke til, og det er jo dejligt. Det var egentlig meningen, at vi skulle mødes i løbet af ugen, men for det første ville der gå en milliard dage før det kunne lade sig gøre, og for det andet skal jeg jo også skrive min ph.d. (lidt mere) færdig, selvom jeg er på dagpenge - så den slags overspringshandlinger (selvom de er gode) dur ikke... De eneste overspringshandlinger i denne ph.d. sammenhæng jeg har givet mig selv lov til er: 1) løb og/eller svømning når jeg arbejder hjemme og 2) meditation. For jeg blir nødt til at skrive!!
For at det her play-date halløj skal være fordelt nogenlunde lige (ok ikke kun derfor) får Storemusen besøg af bedsteveninden L. fra børneren søndag eftermiddag når trunterne sover. Så er der sikkert dømt prinsesseleg, dukkeleg og far,mor, børn leg. Det bedste af det er at de to tøser klikker så godt, at vi ikke skal ind og mægle eller løse konflikter om legetøj - de leger bare, lukker døren ind til værelset og kommer kun ud når de er tørstige eller skal på toilet. Se, det er jo gode sager, for så er der tid til lidt luksus tid til Tiller og Tuller samtidig med.

Og så lige vil jeg kun i en kort fodnote bemærke, at det ser ud til at vi er over sygdom sådan da - og dét er dejligt!! (Jeg ved godt jeg sandsynligvis jinxer et eller andet nu - nemesis lytter jo med i blogland) - men jeg er lidt ligeglad nu, for det har virkelig været dejlig at have en fuld arbejdsuge... men jeg kan også mærke jeg trænger til weekend, jeg er jo slet ikke i træning til noget der ligner fuldtids arbejds-halløj.

Må din weekend blive lige som du ønsker dig det - fyldt med gode sager!


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...