søndag den 17. februar 2013

Ja-hat, positivisme, og så'n.

Åhhh nu er der ikke (så) lang tid til ferie som det har været! Ja, jeg har fundet den store JA-hat frem. Jeg trænger til at være positiv - både her på bloggen, hvor sygdom og sure opstød har været alt for almindeligt, og i det hele taget, så jeg øver mig. Og der er potentiale til forbedringer. Men det er også godt, så er der noget at arbejde med, og jeg lægger sikkert også mærke til de fremskridt jeg gør.

Nå men - jeg kan mærke jeg bliver for negativ hvis jeg begynder at bande, og jeg har egentlig ikke lyst til at være så negativ... og ikke bare bande lidt, men meget, og jeg synes ikke det er særligt flatterende og lyde som en havnearbejder fra sydhavnen, når man nu bor i pæn forstadsby nord for storeby. Det er faktisk ikke kun derfor, altså det med pæn forstadsby, jo bevares den er pæn, men folk her bander altså (sikkert) også... men det vil jeg bare ikke - jeg synes det er grimt at bande. Og egentlig også virkelig fesen, at bande for at sætte tryk på det man (læs: jeg) mener. Samtidig ved jeg at pigerne også lytter med - små gryder har også ører som vi siger her på matriklen - så bliver jeg ved, får jeg mine forbandelser snart serveret på et sølvfad....Men når jeg er presset, er det som om jeg glemmer og begynder at bande - når: 1) nogen vælter et glas mælk for 117 gang; 2) når nogen vender en tallerken med MANGE krummer på hovedet, så alt lander på gulvet, 3) når nogen... tja, hvad egentlig?! 4) når ting ikke lykkes for mig når... tja, jeg kunne blive ved (ved nærmere eftertanke er det faktisk ret svært at liste alle mulige negative ting op, det er så måske ikke så negativt i det hele taget eller hvordan?! Måske bare lige i øjeblikket - hm, jeg ved det ikke...) Nå, men bandet bliver der ihvertfald - så meget at min skønne mand sagde den anden dag - er du klar over, du faktisk bander en del?! Så nu forsøger jeg at lade vær'. BUM!

Og så - der er virkelig ikke lang tid til ferie (der er faktisk kun 5 uger eller så'n) - vi starter påsken med en tur ned til mine forældre, og kører videre derfra til min bror og hans familie i lilleby tæt ved Århus - min lille (nye) nevø skal døbes. Så kører vi ned til mine forældre igen, kører til Tyskland og besøger min kusine, min far, mine bedsteforældre, køber sko til trunterne (for de er majet billigere dernede - hermed er tip givet videre - Deichmann har billige og gode sko - køb fx Elefanten); og.så.videre. og så er den ferie sikkert også forbi... Sommerferien er også ved at være på plads - vi vælger den billige model i år, eftersom jeg på det tidspunkt (sikkert) stadig ikke har arbejde, (HOV - negativt...) eftersom jeg på det tidspunkt lige har afleveret min ph.d., så vi bare trænger til at tusse rundt sammen og køre land og rige rundt, og besøge forsømt familie og forsømte venner ;)

Hermed er den positive stafet sat igang - nu vil jeg lukke ned og gå i seng, god nat og sov godt! Og så lige - ha en rigtig god start på næste uge, ing?

2 kommentarer:

  1. Av, den ja-hat trykker sgu sådan nogle gange. Hjemme hos os må man gerne bande moderat. Hvis man trænger til at råbe helt vildt, må man gå ind på sit værelse og gøre det ind i dynen. Min ja-hat siger mig, at det betyder, at de ikke får lyst til at bande så meget ude, hvis de gør det i hjemmets trygge rammer. - I øvrigt synes jeg det er virkelig flot, hvis du kan undgå at svovle, når de gør det med koppen og tallerkenen, jeg var seriøst ved at være moden til at blive hente af den blå vogn med udrykning en overgang. De nærmer sig tre herhjemme, og de er faktisk holdt op - sådan i det store hele (og her taler vi så ikke om "jeg-er-sur-så-jeg-fejer-lige-alt-ned-fra-bordet" manøvre)...

    Lyder dejligt med ferie coming up. Skriv hvis I har tid til playdate, når I er i lilleby. Måske kan vi finde ud af noget med kaffe :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det med moderat må man også her - men når manden siger 'hey, du der bander da lige lovligt meget' så er moderat overskredet...Så jeg tror jeg blir ved med at bande bare lidt, men jeg sys jo egentlig ikke fanmaj (som storeprutten siger) lyder sådan rigtig godt når det kommer ud af en 4-åriges mund... Så pointen er nok mere - band med omtanke... Det med dynen er en god idé. Det tror jeg vi alle engang imellem har brug for :)

      Ja, troede det med glas og mælk ud over det hele var en saga blot herhjemme også, men trunterne sys lige nu det er evigt morsomt at bade fingre, mad, rugbrød, sutter... Og.meget.andet. i mælk/vand i kop. Og the thing is - så vælter det der glas altså bare let, med en næsten-to-åriges-pølsefingre i...
      Vender lige tilbage mht playdate når vi er i lilleby, vi skal lige ha' nogle ting til at gå op med hvor vi er hvornår og så'n - det ku' være sjau,og rigtig hyggeligt som vi siger dernede hvor jeg kommer fra.

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...