lørdag den 10. november 2012

Jul...

Det er i år første gang at det går rigtig op for Karoline at det snart er jul. Hun fylder fire til februar, og selvom hun sidste år også synes set har været sjovt med nisserier og juletræ, så er det i år meget mere 'alvorligt'.
For en lille måned siden startede hun med at snakke om jul - jeg glæder mig altså til jul, mor. Hvornår er det jul, mor. Så snakkede vi om at vi skulle sove så mange gange som hendes, mine, fars, matildes og idas hænder - tilsammen. Det er rigtig mange gange konkluderede hun. En anden snak var i den forbindelse om vores altan nisse er flyttet med til den nye lejlighed. Det er en ret stor bekymring for hende. Så vi har beroligende hende med at Nissen selvfølgelig er flyttet med.
Hun har også fuldstændig styr på hvad hun ønsker sig, og at vi skal købe et juletræ og at der skal være en rigtig stjerne på træet. Ligesom de stjernernder hænger på juletræerne i lysguirlanderne i gågaden, ik mor? Ja så julen fylder meget her i hjemmet - så derfor fik vi også vores første glas Glögg igår aftes. Man kan jo lissom starte og følge lille damens julerier...

Ja hun har styr på havd vi skal og hvordan vi skal gøre det :) det er faktisk rigtig dejligt. Julen har for mig fået en helt anden betydning efter vi har fået børn. Det er hyggeligt at snakke om julen og pynte og finde på nisse gaver og spise julekager :) så nu vil jeg ind og skrive et brev til julemanden sammen med lille damen og sende det til julemanden på Grønland! Må din weekend bli ligeså god og hyggelig som her på matriklen :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...