tirsdag den 4. august 2020

I august glæder jeg mig til...

August er måneden hvor hverdagen starter op igen - hverdag kan noget, lige som ferier også kan noget. Blandingen af hverdag og ferie er nu det som gør livet værd at leve. Jeg holder meget af hverdagen, den er der også mest af - derfor er det vigtigt for mig, at have en hverdag der er værd at leve. Så jeg forsøger, at putte det ind i hverdagen, som betyder noget: langsommelighed, tid, og børn, og arbejde naturligvis.

I august er det særlig vigtigt for mig at holde fast i langsommeligheden som jeg har vennet mig til i ferien. Altså at undgå at have travlt. Jeg skal for alt i verden ikke have travlt, efteråret og vinteren fra slut oktober og til marts er altid travlt - derfor er det ultra vigtigt for mig ikke at trække travlheden ind i de andre måneder.

Derfor glæder jeg mig til
# at starte langsomt op på arbejde - jeg skal starte efter 4½ ugers ferie, på en onsdag, så jeg starter med en kort uge - ellers blir jeg svedt.
# langsommeligheden skal også fortsætte næste uge med. Korte dage, cykelture, og den slags, skal krydre min hverdag i august
# hansens cykelløb - jeps, jeg skal prøve kræfter med et cykelløb - jeg lægger ud med 140 km gravel. Jeg ved ikke om det er verdens bedste ide, men jeg er klar på den udfordring :)
# svømmeture i havet eller i svømmehallen. min ryg trænger - og det gør jeg også...
# strikke til min lille niece der kommer til verden i september
# starte min hverdags yoga praksis op igen, den har nemlig i høj grad holdt ferie ;)

og sikkert også en masse andre ting, men dette må være brutto-listen.

Her er forresten nogle gamle indlæg fra mine august'er

I august glæder jeg mig til... fra 2018.
Hvis man vil længere tilbage, så er her et august indlæg fra 2017
Og om der ikke også ligger et indlæg fra 2016 lige her?
Og 2015 - de helt gamle indlæg... vidner om en helt anderledes hverdag, og minder mig om hvor store pigerne efterhånden er blevet <3

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...