torsdag den 3. januar 2019

I januar glæder jeg mig til...

Januar er egentlig også en af mine yndlings måneder. Jeg elsker st man kan mærke det gradvist blir en anelse lysere. Og så har jeg en kæmpe tro på og håb om at det sner blir koldt og vi får en ægte sibirisk østenvind. Jeg elsker de her første måneder af året. Ene og alene af vintergrunden. Dage som i dag med høj solskin og en let brise gør godt og gør flad helt ind til knoglerne. Pyt med at det er koldt. Jeg er vild med vinterdagene.

I januar vil jeg:
@ svømme mere. Jeg har næsten lagt svømmetid på hylden ikke med vilje. Det kom bare til at ske. Så mere svømmetid i januar til mig. 
@ løbe trail cup med kollega der netop er “hjemvendt” fra barsel. Manner hun har været savnet og dejligt hun er tilbage i kontor-folden. 
@ fejre mandens 42 års fødselsdag og flytte mandens mor til byen ved sundet. Det blir dejligt at få hende tættere på os igen. 
@ få gang i yogaen igen. Jeg trænger. Og skal prioritere de tidlige aftener (sengetid that is) for at komme op om morgenen for netop at ku dyrke yoga
@ strikke min tredje ankerstrøjemysize færdig. Igen med nogle modifikationer men hvor blir denne tredje udgave i rem uld læxi og varm! 
@ genfinde lidt af min forsvundne arbejdsglæde igen. Hygge lidt ekstra om kollegaer og den slags. 

Hmmm - hvordan var min december så - jeg har jo ingen liste som jeg kan holde mig selv op på. Så hvad har jeg fået december til at gå med?!

Der var en julefrokost med revy på arbejde i begyndelsen af december. Jeg var med til begge dele og var overraskende god til at spille en nej-hat rolle. Et vink med en vognstang? Eller?!?
Jeg afleverede min pædagogikum opgave - en kæmpe lettelse. Og en kæmpe opgave. Den blev ihvertfald noget længere end først planlagt. Jeg blev draget af emnet og slog mig løs.  
Jeg brugte uanede mængder og tid til at tænke over mit liv og hvad jeg gerne vil/ikke vil. 
Vi holdt en hyggelig jul hos min lillebror og hans familie ved Århus. Sindsvagt hyggeligt. Dejlige gaver. Masser af børn. Lige som jul skal være. 
Vi holdt en stille og rolig nytårsaften. Ikke så meget refleksion. Bare god mad - og lidt krudt og kugler 🎇 og så fik vi bestilt årets sommerferie. Også vigtigt. Der er sket en masse andet godt - som fx besøg først af min far og så af min mor (med dertilhørende bedsteforældre hygge). En del arbejde. Masser af undervisning. Og ellers løb, løb og endnu mere løb







Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...