onsdag den 24. oktober 2018

Lidt om at finde ro - børneversionen

Tiller har ualmindelig svært ved at finde ro om aftenen. Hun vender sig. Drejer sig. Bliver ved med at kalde mo-or. Hun k a n bare ikke finde den ro hun ellers kan når hun ligger i sin seng for at få de små øjne til at lukke sig. 

Samtidig er hun også begyndt at komme ind til os om natten. Hver nat kommer hun med sin dyne under armen og lægger sig godt tilrette i mellem manden og jeg og sover videre. 

I dag var også sådan en dag. Natten bød på et lille kort visit kl 05.15 (gab) og mens hun næsten med det samme fandt ro var det småt med nattesøvn til mig den sidste times tid. 

Aftenerne er ofte sådan at hun egentlig er ved at falde i søvn så spjætter hun eller kommer i tanker om en sidste ting hun gerne lige vil vende og vupti er nattesøvnen og de tunge øjenlåg forsvundet som dug for solen. Samtidig er hun ofte for træt til faktisk at kunne finde ro og bare lægge sig til st sove...  Hun prøver at finde ro igen men ofte ender det med jeg sidder inde hos hende i fem minutter til hun falder i søvn. I aften henter jeg hende ind til os når jeg går i seng. For jeg (og hun) trænger til en nat uden afbrydelser. Ofte er det lige det der skal til for at nulstille natteroderiet. Et par nætter eller fem inde i smørhullet - så er roen og nattefreden genetableret. 

Jeg satser på det virker. Også denne gang.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...