mandag den 3. april 2017

I april glæder jeg mig til...

Så blev det april, og for vores lille familie betyder det endnu en måned med fødselsdage, og festligheder. Alene af den grund er april altid noget særligt, for det er den måned, som Tiller og Tuller har fødselsdag i.

Samtidig er april også lunefuld rent vejrmæssigt, den kan være sommerlig, og skøn, men også forbistret kold og klam. Man ved aldrig hvad man får, før april er omme om knap 30 dage. Men uanset hvad, så er lyset der - og det er skønt og det elsker jeg (også) april for.

Ellers glæder jeg mig til...
# at holde 2 gange seks års fødselsdag, seks år manner, hvor blev tiden af?
# ferie, dejlig påskeferie, den første af slagsen i huset, og i forårshaven. Der skal graves, og plantes, og sås, forstås :)
# arbejdstid så hatten passer, jeg forsøger ihærdigt at ramme de 32 timer, mon ikke det lykkes i april?
# mere yoga og meditation, på en eller anden måde er jeg faldet lidt af på det her på det sidste, den skude skal vendes, nu :)
# mere søvn, for pokker manner, sofaen og strikke pindende er svære at slippe her om aftenen, så ofte blir klokken langt over 22 før jeg finder min bløde seng.
# mere strik - mon jeg i april får min løvfallskardigan færdig? Andre større strikkeprojekter trænger sig på, og så er der sokker, åh, sokker :)
# mere sokstrik, et par til mig selv måske - jeg vil forsøge mig med strikkede ankelsokker :)
# afslapning, hygge, og kaffe - i rigelige mængder, for det gør godt ved siden af strikkeriet.

Og sidst men ikke mindst:
# et farvel til børnehavelivet... for Tiller og Tuller har sidste dag i børneren den 28.4. 

Fornemmer man et langsomt tema? Jeg tror det - og jeg satser på en langsom april :)

Hvordan blev marts så, den skønne marts, hvor lyset og foråret for alvor kom på banen. Marts blev travl, men også i den grad måneden hvor jeg arbejdsmæssigt kom på rette køl igen. Jeg fokuserer fortsat på det, og satser på at april blir langsommelig og god. Marts blev også måneden hvor jeg for alvor knækkede sokke-strikke-koden, og jeg har derfor altid en sok på pindene... læseriet det halter det så til gengæld med.... Vandskaden, åhhh ja Vandskaden - den kæmper vi stadig med, den fyldte i marts, og den fyldte meget (og det gør den også stadig), så mon ikke april bliver måneden hvor der kommer mere styr på den?!

Sidste års i april glæder jeg mig til finder du her

6 kommentarer:

  1. Lyder som om jeres april bliver dejlig. Jeg hepper også på godt vejr. Læste lige vejret for Hitchen (tæt på farmor og farfar) det er ikke det bedste vejr de lover. Det har de tilgengæld i denne her uge.... Nå, men vi håber de tager fejl og da vvi har bil med til England, kan jeg pakke ekstra sko og en jakke.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Mette, jeg håber også den bliver god. Jeg er klar og skal gøre mit til at den gør det.
      Håber vejret ændrer sig inden i rammer Hitchen, god tur og overfart krydser fingre for høj sol, ingen vind og masser af hygge :)

      Slet
  2. Det lyder, trods vandskade, som en dejlig april. Fødselsdage er dejlige, men også en del arbejde (i min optik). Så er glad for, at vi kun har én her i april (som jeg står for) :-) kh. Birgitte

    SvarSlet
    Svar
    1. Vi glæder os til hele pakken, ferie, fødselsdagsfejring (der er jo to på en dag, så det gør det lidt nemmere)... gaverne er der næsten styr på så det skal nok gå, og solen skinner og huset tørrer ;) så ja, april blir dejlig :) kh S.

      Slet
  3. Det lyder fantastisk med en langsom april! ❤️

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, ik - langsom april kommer til at være super. Jeg glæder mig ihvertfald :) håber din april blir god :) Kh. S.

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...