søndag den 16. april 2017

Lidt om #balsamforsjælen

... #balsamforsjælen er en skøn havelåge synes jeg.

Jeg kom til at tænke på den havelåge flere gange i løbet af idag - det er fordi det har været en rigtig god dag. En af de dage, som jeg sætter ind på kontoen af gode minder dage. Dem der er gode at samle på...

Solen har skinnet her i byen ved sundet... Dejligt efter en dag med heldagsregn igår (hvornår havde vi lige det sidst?!?)

Vi har fået flyttet en del buske idag... en kristtjørn forærede vi til søde naboer. To juleroser blev midertidig parkeret i køkkenhaven. De står fint ved siden af jordbærrene, og pynter og spreder glæde. En død busk-pind blev fjernet. En kæmpe busk blev savet til pindebrænde, og skal graves ud i morgen. Og en sidste busk blev fjernet. Alt det for at gøre haven endnu mere vores egen - men også for at gøre klar til den trampolin vi har bestilt her i påsken.

Aftenen gik med at storemusen læste Orla Frøsnapper for os, mens jeg strikkede ærmestrik; og Tiller og Tuller tegnede en bog om dinosaurernes verden. Den kombi gør helt og aldeles godt. Benene oppe, en klukkende Storemus, der morer sig mens hun læser - fordi Orla bare e r sjov, og småsnakkende Trutter, der hygger sig med bog-tegninger.

#balsamforsjælen

2 kommentarer:

  1. Dagen lyder virkelig som #balsamforsjælen... En dag i haven, er ofte balsam for sjælen. Og det med at børnene læser højt for en, er balsam for sjælen x 2. Jeg bad også min dreng om at læse højt for mig forleden dag, da jeg lå syg. Han lovede at komme ind til mig lige så snart han fik tid, det gjorde han desværre aldrig ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. En dag i haven gør rigtig godt. Åhrgh - sikke du blev snydt. Du må se at få læst højt. Det er nemlig rigtig hyggeligt :)

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...