torsdag den 25. februar 2016

Ting der er gode for sjælen

Torsdage er yndlingsdage. Primært fordi der ikke er lang tid til weekenden - men torsdage er også gode af andre grunde. Hver anden torsdag går jeg til meditation. Og yoga. Og det er simpelthen noget af det allerbedste jeg har gjort for mit bette sind.

Jeg blir mindet om at nu er nu. Jeg er bare mig for min egen skyld og er med for min skyld. 1,5 times absolut mig tid - med en blid instruktør dame der fortæller en hvad man skal gøre og hvor man skal være med tankerne: enten i kroppen eller i åndedrættet. Kun her. I rummet ... Jeg føler mig ofte som et nyt menneske når jeg har været sammen med mig og min krop uden mine tanker i 1,5 timer. Ren win win. 

Idag var torsdagen særlig god. For det var yoga torsdag - den blev yderligere forbedret hvis man ka sige sådan for jeg havde et "en snitte og en snak" møde med min professor, min ven - min mentor - ja,vælg selv. Vi vender verdenssituationen - griner sammen og er sammen med kaffe og hindbærsnitter. Altid kun dem fra Meyers. For det er de beste. Vi er fortrolige sammen. Han ved ting om mig som ingen af mine andre kollegaer ved. Vi kender hinanden - og sådan en ven eller kollega er guld værd. Jeg holder af ham af hele mit hjerte:

Mail fra søde professor da jeg ikke kunne forstå jeg næsten var færdig med afhandlingen. 

Så sådan en torsdag havde jeg Idag -en yoga og snittesnakdag. På en gang!! at solen så skinnede på mig det meste af dagen og det er frostklart gør mig kun endnu mere taknemmelig. For når jeg ved hvad der gør mig godt så kan jeg opsøge lykken - og mærke efter og være i en følelse af glæde og taknemmelighed. Og så smager hindbærsnitterne endnu bedre - solen skinner mere og følelsen af at livet er godt blir endnu stærkere. 



2 kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...