onsdag den 30. juli 2014

Turene til Provinsen

... kan jeg nok snart tælle på en hånd. Og efter min første tur (idag) efter ferien - hvor jeg atter mødte min gode kollega på Flintholm for at køre med til provinsen kan jeg nu virkelig fornemme, hvor dejligt det er at jeg snart ikke skal pendle så langt mere!! Og så er jeg ikke engang stået så gudsjammerligt tidligt* op idag som jeg ellers plejer, når jeg skal undervise!

Så jeg er glad - virkelig glad helt ind til maven. Længere ind endnu faktisk. Jeg er glad for at jeg (snart) kan tælle turene ud og hjem på en hånd. Og lad mig sige det igen - jeg har virkelig været glad for mit arbejde i provinsen, hvis det bare ikke var for den virkelig lange transporttid - til og fra arbejde that is. Fem timer sammenlagt. F E M timer. Og ja, jeg ved godt jeg har valgt det selv, men når man har prøvet dagpenge-systemet, så strækker man sig virkelig langt for IKKE at skulle mødes med jobcenter-systemet - i tide og utide, fordi man jo faktisk ikke vil arbejde når man er arbejdsløs.... Og i mit tilfælde var 'at strække sig virkelig langt' at pendle til og fra provinsen. Men det er heldigvis snart slut, og jeg kan nøjes med ½ times transporttid hver vej! Og dét er jo luksus der er til at føle på!

Så idag har jeg aftalt i hvilket omfang jeg skal være på skolen, for at lette overdragelsen af mine fag til mine kollegaer - jeg har ryddet op på min plads. Ryddet op i mine systemer, og smidt virkelig meget papir ud (nok svarende til en halv skov) og snakket med mine absolut søde kollegaer - der heldigvis allesammen kan forstå mit valg. For det bliver et helt andet familieliv vi fremadrettet vil få! Og det glæder jeg mig virkelig meget til! Så indtil det starter - det nye familieliv - vil jeg få det bedste ud af de (få) ture til og fra Provinsen.

God onsdag derude!

*Vækkeuret ringer kl. 04.22 når jeg skal undervise kl. 8.15!!!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...