fredag den 31. maj 2013

Glæder ved et pendlerliv

Når man pendler meget, langt og med DSB så oplever man lidt af hvert - og derudover lærer man nyttige ting som at DSB kun kører med to togsæt til Kbh om eftermiddagen, altså kl 15.07 så det er majet vigtigt at ha sin pendlerplads med mindre man vil stå og kæmpe om pladserne.. (Pendlerplads er en pladsbillet der kan købes for en bette 10'er i DSB's billetsalg). En anden ting er at man kan også købe morgenkomplet og kaffe til fordelagtige priser når man er pendler -
ja, ja, der er mange fordele når man er i besiddelse af et pendlerkort til den nette sum af 4050 kr - man kunne mene, med de priser har man jo heller ikke råd til at købe hverken kaffe ell andet til alm pris ;) så nogen fordele må der jo være :) nå men det skulle egentlig handle om noget lidt andet...

For udover ovenstående møder man jo en masse andre mennesker der sidder i toget sammen med en. Cyklisten der skal cykle til kbh og derfor sidder i toget // pendlervennerne - dem man møder hver morgen // glade rejsende der skal rejse langt/kort  // Den sure dame der er forurettet over hun selv skal huske at klippe sit klippekort - for uden klip skal løbe hen til den næste klippeautomat for eller får hun en bøde // og mange mange andre mennesker der rejser mellem A og B på hver sin måde :)

Og nej, jeg er ikke sådan en der snakker til højre og venstre, jeg er bare opmærksom... jeg arbejder for det meste og har musik i ørene - for jeg har egentlig hverken lyst til at høre om div lidelser (hvorfor fortæller folk altid om sygdom?!) eller hvordan de blev forladt af den sidste kæreste (Hey - der er nogen der lytter med...) eller andre private sager... - men man kan ikke undgå at lytte lidt med ind imellem. Som fx igår hvor to veninder sad overfor mig i et forholdsvis overfyldt tog. Og de havde det så sjovt, fniste, drak øl - deres gode humør var ret smittende, også godt hjulpet på vej af alle de (sjove) ting de i løbet af de 75 min som vi sad i toget kom ind på :) så ja, jeg lyttede med - og det var ret underholdende...

De skulle til distortion - og snakkede længe om hvad de skule have på (emner som fede lårbasser, brune stænger, korte kjoler und so weiter blev alle berørt her) hvor åndssvage deres tidligere kærester havde været og hvor meget skidt de havde gjort for dem...(ej, jeg ringede til ham men jeg tror altså ikke jeg gider ham mere for han ringede ikke tilbage før om søndagen med en kommentar 'ej, jeg havde slet ik set du har ringet...')...om hvorvidt man kan have sex som nyelig knæopereret (samtalen handlede om en veninde der skulle opereres i knæet havde sagt ca følgende: 'så kan jeg jo ikke have sex hele sommeren, fordi hun ikke kunne bøje knæet') - De snakkede om skæve øjne (deres egne altså) og uens næsebor (det var så her - ok også tidligere... jeg kom til at lytte lidt mere med 'jeg skal ik ha tager det billede nedefra, for så kan man se at mine næsebor er skæve...') de brugte iøvrigt hele turen fra provinsby til ca høje Tåstrup til at tage et nogenlunde vellignende billede de kunne lægge på instagram og skrive den sjoveste kommentar (som skulle være casual, og henkastet), de snakkede om hvordan billedet skulle tages, og meget om hvordan det ikke skulle tages, hvordan de så smukkest ud, deres studie og mange, mange andre ting.  

Behøves jeg at sige det var en af de mere underholdende ture jeg har været på... Og så er der jo også de sjove DSB folk der siger ting i højtaleren - men det blir et andet indlæg :)

Klar til endnu en togtur, musik, computer og lidt læsestof :)

2 kommentarer:

  1. Det må kunne gå under dagens bonus-info.

    Mystisk at man ikke sådan holder lidt igen i et propfyldt tog..

    Men tænk på dem der skal sidde sammen dem hjem, enten er de helt oppe og ringe eller hvis lykken skulle smile medpassagerne så sover de.

    Pendlerlivet er ikke for småbørn.. :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, bonus info af den gode slags :) og tro mig, man hører lidt af hvert - men man skal høre meget inden ørerne falder af... I skrivende stund hører jeg en fin lille historie om den rige tante - et sandt erhvervseventyr :) har også allerede lagt ører til den inkompetente chef, og andre læge-historier (alt sammen i løbet af den sidste halve time).

      Så nej - det er ikke for småbørn et pendlerliv :)

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...