onsdag den 29. maj 2013

Jammerligt jammerindlæg

ja, det er overskriften på det her indlæg, så er du advaret og kan springe over...

Nåh, men here it comes: Jeg tror mine børn kan mærke når jeg mandag aften ligger i sengen, og tænker bare de sover igennem, for jeg skal jammerligt tidligt op i morgen... og jeg ved det jo egentlig godt, jeg jinxer sikkert noget - nemesis er med over alt... Når tanken er tænkt sker der tit og ofte følgende:

Allerhelst, liiiige når jeg er ved at falde hen og i søvn. Storemusen vågner og beder om vand. Nå men op igen, give lidt vand, og i seng igen...Jeg lægger mig, og har lige netop sovet en time

En af de små trutter grynter, måske drømmer meget, så grynteri går over i klynkeri. Jeg bliver liggende og håber klynkeri stopper... Klynkeri stopper ikke, går over i piveri... Er jeg heldig stopper den her - men nætterne til tirsdag ved jeg, det gør det helt sikkert ikke:
Jeg står op, trøster, lægger hånd på. Er jeg heldig finder trutti ro selv, nogen gange kan det hjælpe at tage op på arm og lulle i søvn, lægge lille trut og så kan jeg sove videre.

Jeg har enten 1) lige ramt hovedpuden eller 2) er lige faldet i søvn igen trutti klynker, og beder om 'meejaah' [betyder noget at drikke - vand].

Her kan det ikke anbefales at ignorere, for det bliver ved og blir mere vedholdende - det gør det når der bliver kaldt 'meejaah' - så op igen og servicere denne gang med vand. Her er det så - hvis man ikke er hurtig nok - kan det udvikle sig til gråd, piveri og det der er værre: flere vågne børn. Det skete også natten til igår - Tiller når lige præcis at vække Tuller, og ingen af dem har virkelig stor lyst til at sove i egen seng. Laver hurtig cost-benefit analyse og afvejning: 1) mere gråd, så storetrut også vågner, eller 2) mindre gråd og to børn i vores seng... behøves jeg at sige jeg valgte den sidste model. SÅ jeg lå på ca. 25 cm eller mindre (det føles ihvertfald sådan) til at sove på - behøves jeg at sige: jeg sov ikke [jeg sagde jo allerede i begyndelsen, at indlægget var jammerligt], men ventede på at den ene af de to damer var faldet i søvn igen, og løftede hende tilbage i sin egen seng igen. Og SÅ kunne jeg endelig falde i søvn, uden at blive vækket de sidste to timer inden mit vækkeur ringede - kl. 04.23

Så må man godt være træt - og tænke, årgh, det blir en lang dag. Det blev det!! Pigerne sov heldigvis rigtig godt i nat, og jeg lige så - og stod op igen kl. 04.23; ligesom jeg også skal i morgen og på fredag... Ja #nytliv rammer hårdt og uretfærdigt efter 1½ uge hjemme uden pendleri :)
Pixi bøger er et hit - god nat læsning Ida læser Pe Peda [Peter Pedal]

Matilde læser sammen med sin Babe [Bamse]

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...