torsdag den 23. maj 2013

Hold fast en luksus

vi havde dengang vi begge var ansat uden faste mødetider, uden lang pendling til arbejdet, med mulighed for at arbejde hjemme når det skulle være (primært mig)...

Det har jeg ikke længere nu med mit nye liv - hvor 'arbejdsstedet' som bekendt ligger nogle stop med lyntoget i provinsen, samt en mindre s-togstur fra idyllerisk forstadsby ind til København H. Der er langt til arbejdet - der er faste mødetider (no shit sherlock, vil nogle måske sige - jeg er jo underviser - og timerne starter jo på faste tidspunkter)...
Det er selvfølgelig også luksus at se Storebælt næsten hver dag - og se hvor forskelligt den ser ud fra gang til gang :)
Sjovt hvordan det egentlig altid er at man først rigtig bliver klar over hvor låksus agtig ens tilværelse har været når man ikke rigtig har den mere. Hele ugen her nu har jeg arbejdet hjemmefra, for jeg har ikke haft skemalagte timer, da der er eksamensuge for eleverne. Det har betydet at det er mig der har haft både bringe og hente tjansen. Og igår da jeg hentede gik det op for mig, jeg nyder det faktisk, jeg nyder at være sammen med mine børn, jeg elsker at hente dem, når (næsten altid) kommer løbende, og krammer... Den frihed savner jeg godtnok, big time!!

Men samtidig ved jeg også at alternativet (fra nyt liv) lige nu er intet arbejde, jobsøgning, jobnet, jobcenter, anden aktør og alle mulige frister - og ikke mindst en konstant trussel - der hedder 'hvis du ikke møder op/tjekker jobforslag/gør som vi siger så ryger din ret til dagpenge' - det har Line beskrevet så fint på sin blog - læs indlægget her... Og de ting der sker med mig, når jeg har lorte-jobcenter på nakken er ikke positive hverken for mit selvværd, vores familieliv mm på trods af den frihed jeg så har - at hente og bringe mine børn (hver dag hvis jeg lyster), så på den måde er 'nyt liv' jo bare rammerne for vores liv nu :) og med de briller kan jeg godt leve med/affinde mig med/ acceptere og.så.videre at det slet ikke er så ringe endda at jeg ikke har samme frihed som tidligere, men jeg rent faktisk har et arbejde, som jeg holder af og giver mig en masse andre gode ting...
Men jeg savner også lidt mine eftermiddage med mine tre trutter :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...