torsdag den 20. september 2018

Lidt om kroppen og tanker efter 21 km løb i søndags ...

Jeg har været noget stivbenet efter løbet i søndags... trapper var ikke gode for benene - småbakker heller ikke. At komme op af stolen var heller ikke det nemmeste - men tre dage med morgenyoga og en svømmetur i fjorden i går, en kort løbetur i morges har gjort sit til at få ømheden ud af stængerne så det efterhånden faktisk går fint igen. 

Min krop har været træt - både mentalt og fysisk. Det var en hård omgang - både at løbe men også alt det efter-tænke-tænke på hvad jeg ku ha lavet anderledes så jeg kunne have løbet et mere jævnt løb. 

Jeg kan se på mine km tider - de er sådan set rigtig fine. Men den sidste del af løbet er ret ujævn fart mæssigt. Samlet løb jeg 5.08 / km. Det er en god tid. Men tager man de kritiske briller på så løb jeg for hurtigt til at starte med og for langsomt til sidst. 

Jeg pønser på at løbe et halv Marathon mere i efteråret - for at øve et mere jævnt løb og finde mit eget tempo og holde det. Og ikke løbe mig i sænk de første 12 km. I så fald ville det være skovmaren i Hillerød hvor jeg ville slå mine folder. Det er på skovbund. Lidt kuperet og i vinterskoven. Et set up der er meget tiltalende ;) især fordi jeg skal 1) holde mit tempo og 2) drikke meget mere energidrik undervejs for at sikre planen om det jævne løb holder. 






Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...