fredag den 19. januar 2018

Lidt om tiden der går...

Der er stille herinde den her januar - mere stille end hvad jeg egentlig har lyst til at der er. Men jeg kan ikke finde tiden til at skrive lige pt. Så jeg forsøger at forliges med ikke at skrive. I den her uge har jeg brugt tid på at være på kursus og læse eksamensopgaver...

For nogle uger skrev jeg vidst om at jeg også skal til at være studerende igen. I år skal jeg nemlig tage pædagogikum. Og det startede tirsdag-onsdag i den her uge. Super spændende og med masser af tid til fordybelse og læring. Lige som sådan noget skal være. Og når man samtidig også går op i det der undervisning, så er det kun dejligt at få ny lærdom og indsigt i "læring" - denne gang var det ud fra de studerendes perspektiv. I april samles vi igen - 23 undervisere der skal blive bedre undervisere...

Og det arbejdsmæssige har også fyldt igår og idag. For i mandags afleverede 31 studerende nemlig deres synopser, som er/var deres adgangsbillet til deres mundtlige eksamen i næste uge. Så gæt hvad jeg laver nu?! Jep - læser opgaver. Jeg har tygget mig igennem de første 12. Der mangler mange - virkelig mange. Dem fortsætter jeg med at læse de næste timer, og lidt i weekenden, og på tirsdag. Hvis man lige skal nævne en bette god ting ved det her forberedelse - så skulle det da lige være at jeg kan sidde hjemme, og drikke god kaffe imens - og te. Og det er ikke sådan lige at kimse ad ;)

Og ellers - ja, weekenden gik jo med at pakke ud (skal lige have et indlæg om det også her snarest...) og ugen - ud over kurserne - så har jeg siddet i den varme svømmehal onsdag aften, og varmet mig, og strikket videre på det sidste ærme på min ego-strik trøje. Jeg overvejer lige nu hvad mit næste projekt bliver - altså ud over de sokker jeg igen er begyndt at strikke... - jeps, det er de store tanker der fylder, når arbejdet ikke lige tager al opmærksomheden ;) godt det snart er weekend... eller nåwed!

2 kommentarer:

  1. Jeg oplever også stor stilhed denne måned. Både på frekvens af egne indlæg og dem der læser med. Måske det bare er en januar ting?
    Kh Birgitte

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, mon ik det er en januar ting? Det håber jeg - for egentlig ville jeg gerne både skrive og kommentere mere...Jeg læser med hvor jeg kan, men det er ligesom alt er lidt på nedsat blus.
      Kh. S.

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...