onsdag den 30. december 2015

Ferietid er OFF-blog tid

Vi holder ferie - med stort F. 

Det er så grunden til at jeg er rimelig OFF-Line på bloggen: ferietid er familie tid! Vi sover længe, jep du læste rigtigt - l æ n g e. Så længe faktisk - at jeg flere gange i løbet af den sidste uge er vågnet helt af mig selv - inden der kom små trippe fødder ind i soveværelset for at se om det er morgen og man dermed man derfor står op. Så vores morgener starter for tiden ca 7.45 - perfekt morgen-stå-op-tid! Særligt det med at jeg vågner før børnene tripper ind. For at gasse i en varm seng - og så høre trunterne kommer trippende er virkelig noget jeg nyder!! 

De langsomme (og sene) morgener er jo så også grunden til at vi ikke har helt så meget voksen tid om aftenen. Men man kan jo som bekendt ikke få a l t på en gang ... Pigerne er altså ikke trætte til vanlig senge tid men er vågen til omkring kl 21. Det er også ok - men det blir svært at starte hverdagen igen - men eftersom vi lever i nuet i ferien....nyder vi at sove længe og hygge med film om aftenen og en lidt mere lais affaires tilgang til sengetider. 

Ud over det med at sove længe (kan i fornemme jeg sys det er da shizzle...) har vi jo tid til at gøre lige hvad vi har lyst til uden at skulle tænke over om det nu også passer med diverse "skal" ting. Så der bliver leget - bygget med LEGO - leget endnu mere - og hygget igennem. Vi spiller spil. Ser film. Vi spiser god mad - drikker gløgg - hygger alle fem - både Alene og hver for sig. Jeg strikker derudaf. Og er næsten færdig med endnu en #nemraglansweater og nyder at strikke runde på runde. 

Så med den her ferie ka man jo ik andet end at glæde sig til sommerferien hvor vi har hele tre uger sammen. Men inden da skal vi lige runde et dejligt 2015 af i morgen. Det bliver som det plejer - os fem. Dejlig mad. Lidt pynt - champagne - lækker vino - og en hyggelig aften med børnene. 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...