mandag den 14. december 2015

Den sidste uge før jul

Hold op hvor tiden flyver i disse dage - jeg får overhovedet ikke blogget - det er der ikke tid til. Lysten er der såmænd og der har på det sidste været tidspunkter hvor jeg netop har sat mig ned for at skrive men hvor jeg så alligevel ikke liiiige fik trykt på gem og så blev det blot ved tanken. Samtidig har jeg haft travlt på job og her hjemme har store beslutninger også skulle træffes i hurtig fart.

Men weekenden den har været god. Vi har haft rigelig med gode planer - lørdag var vi (traditionen tro kan vi jo næsten sige... se evt. her eller her) på Bellevue teater og se Folk og røvere fra Kardemommeby. Første gang med Tiller og Tuller og det var en stor succes's. Smadder hyggeligt - super forestilling og bare  så hyggeligt at introducere teater konceptet for dem. Tiller spurgte nok en million gange - er det slut nu? hver gang der var nogen der klappede eller sang. Vi havde sat bilen i DNP (=den nordlige provinsby - begreb lånt af søde Øglemor) og tog toget ind til Klampenborg. Stor oplevelse! Eftersom forestillingen startede kl 12 blev frokosten indtaget på vej til teater - og suppleret ganske politisk ukorrekt med en portion popkorn til hver mens vi så teater.

Vi fortsatte det politisk ukorrekte frokosspor søndag, hvor vi var ude og fælde et styk juletræ i nærheden af mandens arbejde. For efter vi havde fældet træet gik turen ud til mandens arbejde hvor der blev serveret gløgg, æbleskiver, frannere (fransk håtdågs) og slikposer til børn. Så min indre speltmor blev gemt ad vejen, og i stedet fandt jeg ja-hatten frem - hvad angik slik og andre sager til frokosttid. I stedet blev vores eftermiddagskaffe så rugbrødsmadder :) så regnskabet gik op i siste ende. I år havde vi lært af sidste års fejl ang. juletræsfældningen - og havde forinden fortalt pigerne "reglerne" for beslutningsprocessen vedr. udvalg af træ til det lille hjem. Nu står træet så ude på terrassen og pynter, for det skal først ind om en uges tid.

Så nu kan julen komme an - vi skal være hjemme, og bare være os fem. Vi har ferie fra på fredag - og ugen op til skal bruges til kortere arbejdsdage, så vi kan komme ned i gear så meget som muligt inden ferien (jf at jeg har haft for travlt sidste uge...). Så mon ikke der bliver tid til et enkelt indlæg eller to så jeg kan få skrevet nogle af de indlæg jeg har i hovedet :) Glædelig sidste uge før jul til jer derude!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...