onsdag den 16. oktober 2013

Efterårsferie når det er bedst...

Altså uanset hvor meget de tre trutter engang imellem er uenige om hvordan legen skal leges, så er efterårsferie et koncept der holder. Især når pigerne først rigtigt vågner kl. 7.40. Det er jo lige til at holde til. At natten så har været umådelig afbrudt glemmer vi så lige her, ing?

Legeplads-test-patruljen tester... først ret skeptiske, over konceptet 'naturlegeplads' men konkluderer:
Skove er sjove, men kan også være lidt uhyggelige ;) 
Vi nyder det skønne efterårsvejr - prøver legepladser vi ellers bare snakker om at kunne være hyggelige at prøve, bager scones - eller smørboller som Storemusen kalder dem - smørboller fordi hun lagde mærke til HVOR meget smør jeg egentlig kom i dejen. Og da jeg målte forkert og kom mere smør i end opskriften egentlig foreskrev, er de ikke engang blevet tørre endnu, Jeg prøvede Valdemarsro's skønne opskrift, som du finder lige her. Men lune smørboller med chokolade, ummenum siger jeg bare... vi har udhulet et græskar, som nu står på terrassen, vi har været i skoven, spist madpakker i skoven - fyldt to bleer i skoven - været lidt sure over at det ikke er en rigtig legeplads i skoven, været bange fordi der falder agern ned fra træerne i skoven, balanceret på væltede træer, hjulpet med at skubbe det store grønne lyn med op ad en kæmpe bakke og leget med Opas bord-hus eller hus-bord i formiddags. Det er et hus, der passer hen over bordet, med vinduer, dør osv. Sådan et havde jeg også da jeg var lille, og nu har pigerne et næsten magen til...
Bord-hus, hus-bord - I bestemmer selv, men konceptet holder :)

 I dag er derfor en dag, hvor jeg kan sige - ahhh, efterårsferie. Tuller sover, mens Tiller og storemusen ligger på sofaen og slapper af - hver med sin dyne, og Ramasjang. Jeg ved endnu ikke hvad vi skal i eftermiddag. Ud og nyde vejret tror jeg - måske prøve endnu en legeplads - eller køre en tur ud i det blå - eller bare gøre lige hvad vi har lyst til, det er vidst meningen med efterårsferie her på matriklen - gør hvad du har lyst til - et koncept der holder!
Legeplads-test-patruljen tester legepladser i idyllerisk forstadsby
Over and out herfra - jeg skal nyde mine børn ;)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...