mandag den 29. april 2013

Weekenden i billeder

Weekenden har lige været som den skal - dejlig, hyggelig, afslappende - fyldt med gode ting og sager: lækre hveder, dejlig besøg, og glade børn. Vi har ikke behov for ret meget mere - her lidt billed spam af de sidste dages begivenheder!

Når man ikke kan enes om hvis stol det er - så må man (eller trutterne) jo dele. Så sidder de da bare begge på samme stol - det er også en måde at enes :)
Jeg deler lige din stol, ing? 

Det var jo bededag i fredags, og hvad hører sig til bededag - jepsi, traditionen tro bagte jeg onsdag eftermiddag/aften meyers hveder. #ummenum de blev gode!! Lige tilpas kardemommet, lige tilpas brune, og så lækre ristet - så dem har vi spist til aftenkaffe torsdag, fredag, og lørdag...
Ummenum, lune hveder
Vi "smager" på hvor skønt det er at have tre børn der faktisk gider at lege sammen, ikke ret lang tid af gangen, men Storemusen gider godt at dele sine legesager 'Men Matilde, du skal ikke kaste med dem, ik - så vil jeg gerne lege med dig' (og det er jo ikke et urimeligt krav at stille, synes jeg). Matilde vil du lege med mig? Så her var de smuttet ind på værelset og legede med dukkehus, i et stykke tid. Tid, der jo så kan bruges til at snakke, drikke kaffe og bare nyde roen i stuen eller ved bordet sammen med manden!! Tænk, hvad det ikke kan blive til når de to små har lært konceptet 'lege sammen'. Vi smager på det - i små bidder, forstås - men årgh, det føles godt!!
Mine tre dejlge tøser leger sammen :)
Vi har også haft besøg af Opa i weekenden. Opa er god til mange ting, lege - læse bøger - løbe efter storemusen på cykel (hun er lige ved at lære at cykle) - lave mad - og sy. Pigerne er vilde med deres Opa, og vi er glade for han har lyst til at komme forbi, og hjælpe, lave mad, sy stropper i sengetøj og bare være sammen med os og pigerne.
Opa, symaskine og tre nysgerrige trutter

Vi bor ret tæt op ad mange forskellige skove, så her er vi taget ud i en af dem, og kører en tur - jamen mor, hvad kan man i en skov? (Jeg tror vi må i skoven noget oftere...) Vi kiggede på vand, væltede træer, lyttede til fugle (det har jeg hørt mor) og nød foråret er på vej!!
Det grønne lyn i skoven :) #grøntergodtforøjet
Jeg håber din weekend har været lige så hyggelig som vores - god mandag derude!!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...