mandag den 7. september 2015

Weekenden der gik

Vi har haft en skøn weekend. Altså tager man de sidste weekender i betragtning hvor vi allerede om lørdagen ønskede os det snart var mandag. Men også uden tanke om de sidste weekender har weekenden været skøn, den har måske bare været ekstra skøn :)

På trods af at vi var ved at regne væk lørdag var vi ude i vejret - for at hoppe i vandpytter, og mærke regnen. Og rutschje, og se hvor regnvandet løber hen, og cykle i vandpytter og bare være ude få lidt luft. Det var sørme hyggeligt - overskud kaldte en af vores naboer "regnvejrsaktionen" - det ved jeg egentlig ik, om jeg synes det er - vel egentlig mest fjol og sjov i regnen (for vi har gjort det før). Inden vi trak i regntøjet havde vi nemlig sat en dejlig brunsvigerdej over til hævning. For jeg var blevet inspireret over hos søde AnnChristin - så sådan en kage måtte vi simpelthen også bage.

Så efter en tidlig frokost lørdag satte vi dejen til anden hævning, og mens jeg var ved frisøren ordnede manden "at sætte kage i ovnen" og tage den ud - så vi fik lun brunsviger til kaffen lørdag eftermiddag. Det var et hit hos alle (også selvom kagen rendte ud over alle kanter mens den blev bagt...). Resten af lørdagen gik med leg ude og inde, (skiftevis med og uden regntøj, med og uden gummistøvler). Ret hyggeligt, faktisk.

Søndag var store svømmedag, og det lykkedes os at få Storemusen på samme hold som Tiller, men fordi Storemusen havde en gammel legeaftale med bedstevennen B fra børneren - kunne Tuller udfylde pladsen - så havde jeg for første gang Tiller og Tuller med i svømmehal alene. Og dét var et hit!! Det var sørme sjovt, men kunne også kun lade sig gøre fordi de er så utrolig vandtilvennede, at de bare kaster sig ud i alt - som i a l t - med den største ja-hat (eller rettere ja-badehætte), og fordi de faktisk venter - når jeg siger vent - og kravler om på min ryg ved øvelser som kræver fuld voksen kontakt - og at de kan skiftes uden overhovedet at brokke sig (ret fantastisk faktisk)... Så vi cyklede hjem, glade og rene.

At mandags-morgen så var en ren mandag-mandag for mig taler vi ikke om - men i stedet vil jeg glæde mig til at løbe en rask løbetur i løbet af eftermiddagen eller aftenen, for jeg trænger vidst!

For et år siden bagte vi også en bette kage - så måske vi skulle smutte ned til æbletræet næste weekend??


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...