torsdag den 24. september 2015

Noget af det bedste jeg har gjort...

... for mig selv - er at jeg droppede svømningen altså det med at gå til svømning ing, og i stedet har skiftet "min" fritidsaktivitet ud med noget helt andet - men noget helt vildt meget bedre, for mit sind og min krop. For nu "går" jeg igen til mindfulness. Og det er virkelig noget, der gør en forskel for mig i min hverdag.

Jeg ved ikke om mindfulness bare passer rigtig godt til den type person jeg er, men "vi" taler bare godt sammen. Jeg nyder at give mig hen i meditationerne, nyder at tanker slukkes og at jeg bare er - og i den sammenhæng også finde ud af "hvad der er i mig når jeg ikke forstyrrer mig selv" Sådan en oplevelse havde jeg igår. Og det gode ved at meditere på en hel ny måde er at det ligesom varer ved - jeg tager fornemmelsen og følelsen med mig, minder mig selv om hvad det var jeg bemærkede, eller hvad netop den meditation gjorde godt for mig - og holder fast i det. Men jeg giver også mig selv plads og lov til at være - lige som jeg er idag, eller lige som det føles at være mig idag. Og den godhed - mod mig selv. Gør en forskel. af de helt store.

Så jeg tror min "nye" efterårsaktivitet er kommet for at blive - for en stund - ihvertfald så længe at det giver mening for mig. Og det gør det meget lige nu. Rigtig meget. Så meget, at jeg glæder mig til de torsdage hvor der står meditation på programmet - og der er absoult og helt ubetinget "mig" tid - væk fra tanker, stresset hverdag og arbejde. Væk fra alt mulig andet jeg kan forstyrre mig selv med. Det er en slags lomme hvor jeg bare er - uden at andre kræver - og dét gør virkelig godt.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...