lørdag den 9. juni 2018

Lidt om egostrik: arvingen

For 1 1/2 uge siden afsluttede jeg Pia Hjernøes “Arvingen” den som i måske kender fra DR 1 serien •arvingerne•

Da jeg så serien i sin tid og siden hen fandt ud af at man kunne strikke selvsamme trøje til sig selv vidste jeg sådan en måtte jeg eje. Jeg fryser tit og meget om vinteren og jeg tænkte at lige netop sådan en poncho trøje ville være fin at ha liggende i skabet eller på kontoret for den sags skyld. 

Så sådan blev det at jeg i februar eller marts startede den her trøje. Egentlig fordi jeg var nået til kroppen af den anden egotrøje jeg strikkede “anker trøje my size” og det kedelige rundt og rundt og rundt og jeg trængte til lidt strikke adspredelse. Og det fik jeg - i den grad 😊

Og den har været læksi at strikke. Lige ud ad landevejen dog med en udfordring - forskellige udtagninger på hhv hver sjette og hver fjerde pind. 

Jeg endte med sådan et skema
  1. Mm placeres 
  2. -
  3. -
  4. Raglan udtagning
  5. -
  6. Udtagning midt for midt bag
  7. -
  8. Raglan
  9. -
  10. -
  11. -
  12. Raglan // midt for midt bag
  13. Osv
Jeg kunne altså vinge rækkerne af som jeg strikkede dem. Og samtidig holde styr på udtagningerne hver fjerde og sjette række. 

Her er den så: 


Og ja jeg ved godt enderne ikke er hæftet endnu men det er jo en vinter trøje og der er god tid endnu til den slags med de her temperaturer ;)

Her er lidt fakta:
Garn: skøn brun tweed fra Garnudsalg og en følgeretråd kid slik mohair også fra garnudsalg.  
Garnforbrug 500 g plus 100 g mohair
Pind størrelse 7

Ny teknik: ingen ud over ovennævte skema til udtagnignerne. 

Det har været en fed trøje at strikke. Pind 7 holder. Det går dejligt hurtigt når man først får fyret op under de pinde 😉

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...