torsdag den 11. juni 2015

Mandag den 8/6: Den dag hvor jeg fik min PhD

I mandags forsvarede jeg min PhD og det var simpelthen den dejligste dag - jeg har virkelig haft en festlig dag - nydt at fortælle om alle mine resultater (ok ikke alle - je havde jo kun 45 minutter) men nogle resultater så og fik ros og mere ros og skulle svare på en del kritiske og virkelig gode spørgsmål fra bedømmerne. Dagen og eftermiddagen var så skøn at jeg blir helt glad når jeg tænker på dagen!! Jeg blir helt varm inden i og tænker ja, for Søren - jeg klarede det!! Seje søde jeg fik en PhD :) det skal liiiige synkes!

Jeg var ret så flad da de 2,5 timer var gået og jeg "slap" for flere spørgsmål. Så flad at jeg ikke engang orkede at spise alle de fine kager eller drikke noget af de bobler som blev serveret. Efter de første skål'er kunne bedømmelsesudvalget så endelig annoncere at jeg bliver indstillet til en PhD. Så nu mangler jeg kun dekanens underskrift og mit PhD bevis :)

Jeg er så glad og jeg tror det er ved at gå op for mig at det er slut med det her arbejdsraseri som jeg har udsat mig for det sidste halve år. Jeg har samtidig også fået min "adgangsbillet" til universitetsverden for uden PhD kan man ikke være det sted hvor jeg arbejder nu. 

Det er en ubeskrivelig følelse så igår var søde vejleder og jeg ude og drikke øl og snakke hygge og grine sammen. Det er vi ret gode til faktisk og vi er ikke træt af hinanden selvom manden har vejledt og været en del af projektet de sidste otte år. Så i mandags der kunne jeg sætte et dejligt "tjek" eller "done" ved min juni listes første punkt. Forsvare et styk PhD. Det lykkedes og så ret godt faktisk!! 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...