mandag den 17. juni 2013

Sikke en milepæl

... jeg/vi nåede i weekenden - enemand (moi) alene til barnedåb med alle tre tøser! Manden var syg og dårlig og måtte blive hjemme. Inden jeg drog afsted havde vi drøftet forskellige scenarier:

Jeg kunne tage afsted med 1) storemusen alene, og lade manden passe de to små ingen god løsning, manden har man-flu; 2) lade storemusen blive hjemme og tage de to små med storemusen ville bli' sur for hun havde jo glædet sig til fest, eller 3) tage storemusen med sammen med en af de to små trutter tjohe, så er det alligevel ikke meget hvile til manden, eller 4) tage alle tre børn med maks hvile til manden, der også skal være frisk til jobsamtale idag, og fortælle storemusen hun er den store, og skal hjælpe til! Vi besluttede os for den sidste model. Og det gik over al forventning!!

På intet tidspunkt havde jeg behov for at tale alvorligt med dem, min puls nåede overhovedet ikke op i de højder, for det gik bare så godt, ingen svedeture, ingen febrilskhed, eller andet for - de gjorde hvad jeg bad dem om. Da jeg kom hjem igår eftermiddags var jeg t.r.æ.t.!! ikke bare lidt, men v.i.r.k.e.l.i.g. t.r.æ.t.!! Jeg må indrømme på trods af at det gik rigtig godt, så er ansvaret for tre små børn, der jo også gerne må opføre sig nogenlunde godt, stort. Jeg havde fyldt Berlingo'en med: tre børn, jakker, pusletaske, mad til kirken, legesager til kirken, to højstole, to voksier og klapper (de valgte så at holde fest i den i stedet for at sove - og når man glemmer regnslag i det her møgvejr, kan man jo ikke engang gå en tur for at få dem til at lukke de små trætte øjne... Så her overgav jeg mig efter ca 30 min #vipperiindundergaragetag og de vandt kampen om 'hvem bestemmer om der skal soves lur i eftermiddag' - men faldt så i søvn på vej hjem i stedet), men ellers gik det ca sådan her:

De klarede kirken til ug med kryds og bolle - fik lige lidt mad undervejs...
De klarede ventetiden til 'håndmadderne' hjemme hos bedstevennen M og hans dejlige kone B og deres børn
De sad fint og spiste (her er håndmadder med 0.5 cm leverpostej jo nærmest 'at være i himlen' tænk at få så meget pålæg på en gang...)
Legede side om side med IKEA køkken og alle de masser af andre børn
Tiller og tuller fik lidt småkager og storemusen fik (rigtig) meget kage (det synes jeg hun havde fortjent, for hun var virkelig den store!)
Og moren indhalerede to kopper kaffe og spiste et ordentlig stykke 'rugbrødslagkage' for det synes jeg helt ærlig jeg virkelig havde fortjent!!!

Så da vi vendte snuden hjemad, sad der fire glade piger i bilen, og jeg kunne ha' tudet af stolthed - for vi er så tæt på 'lyset for enden af tunnellen' og det er godt, for mig, for manden og for os begge :)
Til fest #håndmadderholder #minetrevidunderligepiger

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...