mandag den 10. juni 2013

En fridag...

...Midt på ugen er aldrig af vejen.

Slet ikke mår den byder på en hel dag sammen med mine tre vidunderlige piger! (Og nogen vil måske spørge hvor manden i mit liv er henne - jamen han er på arbejde, og nyder der er ro i lab så han kan arbejde og få ting fra hånden som ellers tager lang tid, plus hans kone er en del på farten m jobsi, så der er lidt underskud på den der arbejdskonto...) Det med hele dage sammen er jeg virkelig begyndt at værdsætte sindssygt meget igen, for jeg trænger, efter lange dage i Provinsby med alt for lidt krammeri (og nej jeg krammer ikke med mine elever!!!) så jeg trænger til at bli fyldt op på familietid og familiekontoen!

Så fridagen blev brugt sammen med pigerne, plus min skønne Mødregruppe med deres absolut dejlige børn (vi er ude i 8 børn og tre voksne, for storesøskende var også en del af aftalen denne gang). Vejret var virkelig skønt så vi drog 11 mand høj på legepladsen in da hood med nybagte boller masser af frugt og vand (hvorfor havde vi lige glemt kaf'?) og havde en skøn formiddag. Da de små trutter (seks af børnene) sov, var der lidt tid til at snakke og kaf', og ordne verdenssituationen - her aftalte vi så at mødes uden børn, for vi nåede slet ikke vejen rundt!! Resten af dagen gik med hygge med storetrutten og de to små trutter.
In da making - de her pandekager :)
Storemusen og jeg havde en længere snak om hvad vi skulle bruge vores egen luksus tid på. Det er tiden hvor de to små sover. Skulle vi spille 'Obstgarten', 'Lottikarotti' eller Memory - eller noget helt andet?! Vi besluttede os for at bage Valdemarsros skønne bananpandekager, for lidt (sundt) til eftermiddagshyggen i haven skulle der til. Vi havde nemlig to vældig modne bananer liggende, som i et stykke tid havde været gode kandidater til 'noget bagværk'. Så i en fart fik Storemusen og jeg mixet en dej sammen som i løbet af den næste halve time blev forvandlet til de skønneste bananpandekager. Inden vi nåede at gå igang var de to små trutter vågnet - så Ud i haven med dem, mig og børnene - ud i skyggen, og så var vi ellers klar til picnic i haven. Lige hvad vi alle trængte til!

Resten af eftermiddagen gik med gode sager som leg, leg og leg - for storemusens vedkommende med A. og for de to smås vedkommende med hinanden, mens jeg havde tid til at rydde op :)

Ummenum, bananpandekager i haven :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...