torsdag den 1. marts 2018

I marts glæder jeg mig til...

Så blev det marts - en bidende kold, og blæsende affære - men solrig, skøn og lys. Man kan virkelig godt mærke at dagene har taget til, det er lyst til langt ud på eftermiddagen, og solen og lyset titter frem når man ruller gardinerne op om morgenen. Det er det lys jeg elsker, det er det jeg elsker ved den her årstid (også selvom det lige nu er møg-koldt).

Marts i år betyder tidlig påskeferie, det betyder godt tre uger til ferie, og det føles egentlig meget rart! Så i marts - der glæder jeg mig til at...
# undervisningen endelig slutter, jeg synes jeg har gjort det nok i den slags nu, for jeg har reelt undervist (med få undtagelser) både i november, december, januar og februar. Nu trænger jeg til undervisnings fred; og dermed tid til projekterne igen.
# komme godt igang med alle de løse projektender jeg har. Jeg kan vidst bare starte fra en kant af, og få sat flueben på listen som er så lang som - ja, jeg ved det ik...
# strikke videre på min Ankers Trøje, måske når jeg at strikke den færdig i påskeferien der ligger lige om hjørnet?
# få løbet mere. Både januar og februar har budt på ualmindelig få km i stængerne. Jeg tror jeg i de her to måneder har løbet så meget som i en måned i efteråret. Så når jeg endelig har snøret skoene, er det svært ikke at tænke dumme tanker om langsommelighed og stakåndethed...
# holdt en skøn påskeferie, uden lange bil-ture, men med masser af tid til at være sammen i huset, i haven og i det hele taget...

Og hvordan var februar så?! Februar kom og gik, og det føltes næsten som vi gik direkte fra januar til marts. Med andre ord der har været travlt. Meget travlt, ferien var god men alt for kort (og ret intensivt med alle de km jeg fik kørt). Jeg fik strikket min skønne fjerlette gray matter færdig, og ikke mange sekunder efter den var røget af pindene havde jeg allerede slået et nyt projekt op. Vi fik fejret Storemusens 9 års fødselsdag - og fik sat flueben ved vinter-sygdom og vinter forkølelse, og vi fik sat dele af bordpladen i køkkenet op. Så når jeg ser ned over indlæggene i februar, er det klart at jeg har en følelse af at vi netop har forladt januar, for at tage hul på marts - for manner, der er virkelig sket meget på meget få dage :)

2 kommentarer:

  1. Jeg håber, at vi får en påske med sol og varme :-) kh. Birgitte

    SvarSlet
    Svar
    1. Vinteren må gerne bli' lidt længere - bare den kan byttes til sol og varmegrader i påsken :) Hvis vi nu begge hepper på bare lidt solskin og varme i påsken - mon det så ik sker?!

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...