fredag den 17. marts 2017

Lidt om marts der løber...

Tænk vi er allerede midt i marts, og om mindre end en måned har jeg to seksårige i huset (ja vi tæller ned til fødselsdage herhjemme)... Jeg havde ellers aftalt med mig selv at have mindre travlt i marts, og den del af aftalen holder jeg egentlig også, det er bare som om tiden bare ikke har lavet samme aftale med mig. For hvor blev de sidste to uger lige af?!

Den her uge er mest af alt gået med snot, og forkølelse og en hylen i øret som jeg er ved at blive vandvittig af. Jeg satser på det fortager sig, for her er aldrig stille i mit hovede! OG nu skal I ikke sige har du tænkt tinnitus tanken, det har jeg - mange gange, og tro mig, det bliver hyleriet ikke mindre irriterende af. Det er venstre øre det er galt med - og det er også det øre jeg havde vandvittig ondt i natten til mandag. Så jeg satser på, at når al snot er snottet ud, så er piveriet også væk :)

Forkølelsen har også fået fokus hen på ordentlig søvn igen. For jeg har de sidste to nætter (faktisk alle aftener i den her uge) prioriteret at komme tidligt i seng. OK, ærlig talt har jeg ikke haft andre muligheder, for når man nærmest falder i søvn hver aften kl. 20.30 på sofaen (og det er både manden og jeg); så giver det sig selv at smutte i seng, når man lidt senere vågner og tænker - ok jeg er vidst træt. Jeg har virkelig været balret - været træt - helt ind til knoglerne. Forkølelsen har sat sine spor i mit hovede der har været tungt, og tankerne har haft vældig svære ved at være klare og alt sådan noget. Så søvn var for mig den eneste mulige og nok også rigtige mulighed for at komme af med forkølelse og snot...

Og nu er det allerede fredag, og vi har håndværkere i huset - og i weekenden kommer der måske en bette status på den vandskade vi stadig bikser rundt med. For der er siden sidst kommet flere huller til - og som clifhanger vil jeg blot sige - den smarteste måde at sikre sig nye rør i bryggers på er at lade håndværkerne ødelægge dem :) say no more :)

Så jeg satser på en fredelig weekend, med solskin så jeg kan komme ud i haven og flytte rundt på jord og buske, og forvandle haven fra pensionist-have til børnefamilie have (ok, måske ikke kun i denne weekend, men så er processen ligesom igang, og det er jo også det vigtigste, ik)

Over and out herfra - og god weekend :)

10 kommentarer:

  1. Altså forkølelse og stress/angst giver næsten altid mig hylen i ørerne, så det kan sagtens gå over når du har det bedre. Nogle gange har jeg fået nogle naturmedicin dråber af min mor, det hjælper, så det måske også en mulighed at bruge nogle milde øredråber.
    håber snart i har styr på det vand.
    Og ja tiden går bare hurtigt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for hilsenen. Jeg havde slet ikke tænkt det som stress men jeg kan sagtens se det også kunne være stress relateret. det gir lige stof til eftertanke... kh S.

      Slet
  2. Håber den forkølelse er helt væk i morgen, så du kan nyde weekenden :-) kh. Birgitte

    SvarSlet
    Svar
    1. Takker :) Det går bedre og bedre og nu skinner solen snart og det er weekend :) kh S.

      Slet
  3. Åh, jeg håber du snart er helt over den forkølelse. Og dejligt weekend vejr gad jeg også godt:) Når vi har været til gym-opvisning hele dagen lørdag, er der frit slag resten af weekenden:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Pigerne er til svømning lige nu. Så jeg sidder ved bassinkanten og strikker :) ret hygsomt faktisk. Nyd søndagen uden planer :) kh s.

      Slet
  4. ØV med ørene. Jeg håber snart det bliver bedre. Jeg har selv haft jævnligt bøvl med dem siden min søn smittede mig med mellemørebetændelse for 15 år siden. Før det havde jeg aldrig haft noget. Det er faktisk til at blive vanvittig af og forhåbentligt går det snart væk så du får kræfter til at nyde foråret. Håber I trods alt får en dejlig weekend.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Marina. Håber også det snart forsvinder. Er træt af sirene i ører. Men det er weekend og solen skinner og jeg kan strikke. Så alt er godt! God weekend din vej :)

      Slet
  5. God bedring. Lyder som om du har den bedste plan for weekenden. Jeg vil se om jeg kan gøre dig kunsten efter - bortset fra det der med at flytte jord. Jeg vil nøjes med at gå ud i haven ;-) Pas på dig selv, så tror jeg forkølelse og piveri stikker hurtigt af. Skal vi ikke bare aftale det?

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for sin søde hilsen. Det er en aftale. Vi nyder weekenden begge to og så er den forkølelse pist væk :) nyd haven. Kh S.

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...