fredag den 24. marts 2017

Lidt om weekenden der kommer...

Manner jeg glæder mig til den her weekend.

Udsigt til sol - lune temperaturer, og en have, hvor jeg virkelig er begyndt at se alle muligheder for at få styret min grave og entreprenør lyst gør jeg næsten ikke kan vente til at få spaden i jorden (jeg forudser lidt ømhed i kontor-armene, ditto ryg og hænder på mandag...)

Jeg trænger sådan til at begynde at gøre haven til vores egen - jeg ved næsten ikke hvor jeg skal starte, men samtidig ved jeg også det er død vigtigt med en lille bitte struktur over hvor vi starter, hvad der er vigtigst, og hvad der vil give mest mening i at rode op i først.

Og det er forhaven. Udsigten til endnu en sommer med en ca. 2 meter bred "bed-agtig" forhave (læs: et ukudsthelvede uden lige) som skal passes så den ikke er vejens grimmeste og mest uplejede forhave - motiverer mig virkelig til at gøre alvor af at så græs i hele molevitten, og grave fire større buske op NU! Jeg skal bare lige ha manden med på ideen.

En anden slags ting der skal graves op er to kæmpe buske - så der kan gøres plads til en trampolin - for det er der pt. slet ikke plads til i haven for alle bedene, som er placeret mange forskellige steder midt i græsplænen eksempelvis. Sagde jeg pensionisthave?

Samtidig skal jeg finde et sted jeg kan placere nogen af de ca 100 tulipaner og andre løgplanter, der skyder op i alle bedene, hvor det bliver ved jeg endnu ik, for der er mange - løgplanter that is -, og bedene skal reduceres - massivt. Så hvor skal jeg putte dem hen? Gode forslag modtages med kyshånd - kan tulipaner fx gro sammen med roser? Kan de stå i mit staudebede, som jeg så gerne vil udbygge og etablere noget mere i?

Så hvis der er nogen af jer kære læsere der mangler buske i jeres haver og ikke lige bor over på den anden side af æ store vand, så kan man godt komme forbi og hente lidt forskelligt i byen ved sundet. (det må man godt alligevel, men jeg tænker det er lidt langt at køre...) Det eneste man måske skal være indstillet på, er at grave det op selv, og ellers kommer man langt med nogle plader god chokolade, og en flaske vino :)

13 kommentarer:

  1. Det lyder som om I har fuldt program - nyd det! Og rigtig god weekend! ❤️

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Maude. Det blir en god weekend uanset hvor mange eller få buske vi hiver op :) god weekend til jer også!

      Slet
  2. Vi har endelig fundet en havemand/handymand... Vi kan ikke selv, vil ikke selv og betaler os gerne fra det:) Vores have er 'et børnevenligt paradis' hi hi ikke kønt men det kan være det bliver nu vi har fundet en mand-ting der kan gøre det:o) God weekend. Vi skal ha' de sidste gym-opvisninger afsluttet i morgen.The tween ser stort set ikke. Sleepover i aften og også i morgen....

    SvarSlet
    Svar
    1. Vi gider godt begge to. Manden min er mest til at klippe save og skal holdes lidt i snor. Jeg har to bede Og en køkkenhave jeg vil prioritere.Ellers skal resten være græs... god weekend til jer :)

      Slet
  3. Det lyder som om du har en rigtig dejlig weekend at se frem til - heldigvis ser min ud på næsten samme måde. Det er dejligt at I kan nyde haven sammen, det kan vi heldigvis også, men jeg kan godt genkende det med at manden skal holdes i snor. Jeg lukkede ham ud i haven alene en gang med en motorsav, det gør jeg ALDRIG igen!! Jeg har smidt mine løg alle mulige steder, både bland busker, i hækken og hulter om bulter i krukker. De kommer jo lidt før alt det andet og pynter fint indtil det andet er klar til at tage over. Rigtig god weekend til dig/jer!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hahaha Malin jeg kom virkelig til at grine. Jeg kan se det for mig og det samme kunne godt ske herhjemme. Så aftalen er at vi i fællesskab blir enig om hvad og hvor meget der må saves i... men manner det kriller i mandens hænder (og sav) for at gå banannas i diverse i haven.
      Nyd din weekend! Kh

      Slet
  4. Jeg ved intet om have og det interesseret mig slet ikke. Så jeg kan ikke komme med mange gode råd 😉 Kh Birgitte

    SvarSlet
    Svar
    1. Vi fik styret lysten til at grave. I den grad. Shit jeg er øm nu ... god søndag aften. Kh S.

      Slet
  5. Rigtig god weekend, S. Nyd den! ♡

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Og lige over Ks. Håber din blev god, vi er ømme nu. Kh S.

      Slet
  6. Lyder rigtig godt håber du nyder det.
    tror ikke løgene er glad i et surbundsbed, men ellers kan de jo stå over alt tænker jeg.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var den skønneste grave weekend, jeg elsker det :) og kunne godt bruge endnu mere tid på at grave buske ud :)

      Slet
    2. Mon ikke kroppen har godt af et par dage med ro før du graver mere.

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...