fredag den 4. marts 2016

I marts vil jeg...

Tænk så har vi allerede nået marts - jeg synes altid februar har godt med fart på, og inden man ser sig om er februar over, og marts er godt igang. Dagene er virkelig blevet mærkbar lysere og længere, solen varmer, fuglene kvidrer insisterende og foråret er forhåbentlig snart på vej. Jeg glæder mig ihvertfald til varmere dage - uden bidende fugt-kulde og bare dage, hvor man slipper for altid at huske sin hue...eller sine hansker for den sags skyld.

Eftersom jeg har tabt min hue (eller ihvertfald lige pt ikke kan finde den) er punkt et på marts listen: tada: at finde min hue.

- finde min absolut yndlingshue - hoodie.
- nyde en stak gode feriedage med min skønne familie, både her og der og på farten
- færdiggøre et styk teststrik fra Krittewitt.
- starte høstjakke vol. 2 - for min høstjakke blev jeg som bekendt nødt til at ribbe op.
- nyde solen når jeg kan
- transportløbe hjem
- finde ting at være taknemmelig for og dyrke og mærke glæden i hverdagen
- læse en bog om yogafilosofi og fortsætte morgen-yoga-praksis

Jeg havde en række gode ting på min februarliste.Transport løb og Yoga god morgen sol hilsen. Transportløb blev det ikke meget til - to gange vidst i det hele. Sygdom og dertilhørende stakåndethed, kuldehoste og langsomme ben kom i vejen (eller rettere: at lytte til sin krops formåen - eller ikke-formåen) - så transportløb er stadig på martslisten. Yoga-morgenhilsener er på marts listen og var på februarlisten. Det går godt med at stå 15 min tidligere op, men vaner er svære at ændre, så jeg arbejder på at fortsætte med denne gode vane - for tankerene "åh jeg bliver lige liggende og snoozer 15 min længere" er begyndt at dukke op. Indtil videre har fornuften dog vundet ;) og jeg er stået op. Weekenderne har været gode - skønne og dejlige, vi nyder hinanden og men de er af og til altså også lange men sådan skal det vidst bare være. Tirsdag er svømmedag - for Storemusen. Det går stadig godt. Hun har bedt om sommer svømme skole. Så det har hun fået. I uge 27 sammen med bedste veninden K fra klassen. Der også er mega forsigtig. Så det skal nok bli godt. Jeg regner med hun virkelig får en succes oplevelse i denne svømme uge. 
Vinterferien var fyldt med dejlige dage. Altså vi holdt jo kun fri torsdag og fredag. Mentols fast vi havde nogle dejlige dage. Først mig med pigerne og om fredagen også manden og os alle sammen. Dagene og weekenden gik med at lade op. Se MGP. Ha besøg af min far. Og lidt sygdom vol 2. Så alt i alt har min februar været god. Lidt travlt. Men skøn - og lys - og nu, glæder jeg mig til en lige så skøn marts. Med ferie næsten lige om hjørnet :) 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...