torsdag den 4. maj 2017

Lidt om spøgelser og om tanker og om meget mere

Den anden dag havde Maren tegnet denne stribe i kalenderen. Den stribe og en anden stribe har jeg beholdt og lagt ned i det plastic chartec.



Som en bestemt men venlig påmindelse om at jeg skal lade være med at gå helt i koma over ting jeg alligevel ikke kan gøre noget ved. Som påmindelse om at føle mindre og handle mere. Slukke for hjernen og tankerne. Lade ting ligge og sige pyt.

En påmindelse om at slappe af og lade være med at give min hjerne lov til at gå banannas over et skide projekt. Det dur jo simpelthen ik. Og det er ikke en enlig svale den her tendens. Det er så belastende og noget jeg fortsat arbejder på og med. Det gode er jeg er blevet mere bevidst om når det sker. Den tid projekter fylder på den her uhensigtsmæssige måde er blevet meget mindre. Det er godt. Men for pokker hvor er der stadig behov og potentiale for at arbejde med den vane og det handlemønster. 

En påmindelse om af og til at trykke på pyt knappen (som jo faktisk stadig er i min lomme) som (også) minder mig om at det er sundt at trykke på den knap af og til. Noget jeg forsøger at lære pigerne også. 

Første skridt på vejen er ihvertfald at være opmærksom og tilstede. At reflektere. At tænke og agere ifht det jeg vil og ikke vil. Og ikke altid lade mig rive med af følelserne. Men lige træde et skridt tilbage, reflektere og så handle. Det  virker så nemt når man ikke er i det - men i praksis er det ret svært.  Men jeg øver. Og øver lidt mere. Det skal nok lykkes!




8 kommentarer:

  1. Jeg har heldigvis fået vendt bøtten mht. at sove. Jeg var ellers inde i en dårlig stime med ikke at kunne sove pga. tanker... og jeg har det virkelig dårligt, hvis jeg ikke får sovet ;-) Håber du snart får styr på tingene. kh. Birgitte

    SvarSlet
    Svar
    1. Tankerne får heldigvis meget sjældent lov til at fylde om natten. Det er mere sådan om aftenen og som konstant baggrunds-plidder de er der :) tror bøtten er vendt... jf. nyeste indlæg, god weekend, kh. S.

      Slet
  2. glad for du husker pyt knappen.

    SvarSlet
  3. Pyt knap.... jeg mangler i den grad en off knap til hjernen... skøn stribe.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, ik - de kan laves meget nemt - mælkelåg, PYT skrives på med sprit tus - ned i lommen med knappen :) bare tanken om den er der virker for mig - mon den kan hjælpe dig også lidt?

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...