onsdag den 10. maj 2017

Lidt om strik og pinde...

Jeg er jo som bekendt bidt af en gal strikke pind, og det er derfor meget sjældent man ser mig på sofaen, i weekenden efter morgenmaden, om eftermiddagen når jeg er kommet hjem, på terrassen med en kop te - uden mit strikketøj. Bare lige en række mere. Og en til...

Jeg elsker at have noget i hænderne, og blødt garn, fornemmelsen af pindene der klikker mod hinanden, følelsen af at producere noget med kærlighed på pinde er skøn og ret meditativ for mig. Jeg mangler ikke rigtig selv nogle trøjer lige pt. Eller jo, en skal skiftes ud, og jeg tænker jeg kaster mig ud i en strikket kjole og en eller to strikkede tshirts mm, men det er ikke noget jeg rigtig prioriterer. For mig er det vigtigere lige nu at strikke noget til pigerne. Vi har derfor en strikke ønskeliste herhjemme. På den er der en ny cardigan til Tuller, to nye tykke trøjer til hhv. Tiller og Tuller, en cardigan eller tyk trøje til Storemusen og naturligvis sokker.
Man strikker hurtigt med pind 10... men det er ik helt min kop te...

Der har også i meget lang tid været en poncho til Storemusen på listen. Den er jeg så endelig gået igang med nu. Og den strikker nærmest sig selv. Garnet er lækkert (Sandness Alpakka Ull), opskriften er nem (Azel Poncho) - så egentlig skulle der jo ikke være nogen ko på isen. Men det er der alltigevel. Ponchoen skal strikkes med pind 10!!! Pind 10! Manner det er jo pinde i ordets bogstaveligste forstand - eller måske mere grene?! Den eneste fordel skulle da lige være at det går hurtigt, men det er sådan set også det... For jeg har virkelig lært at elske mine små korte pinde, som jeg strikker sokker med. Jeg har det bedst med en pind 2,5-5 altså i den tynde ende af både garn og pindestørrelse. Det er håndterbart, det er skønt, og lige ud ad landevejen.  Så i går parkerede jeg lige ponchoen til fordel for en aften i selskab med sokkestrik igen. Ahhh, lige i skabet!

Stik mig en pind 2,5 og hænder og fingrene nyder nørkleriet :)

Så læringen her må være, tænk over pindestørrelsen før at jeg siger helt "ja" til et ønske... for de helt tykke pinde bliver nok ikke rigtig favoritter herhjemme.


2 kommentarer:

  1. Strikke ønske liste. .. genialt, jeg får jo lyst til at ønske. ..
    Læste pind 10 som at du sad med 10 pinde... øh... *g* men det er da godt nok nogle kæmper du har... kan poncho ikke laves med mindre pinde?

    SvarSlet
    Svar
    1. Hehe den var lidt sjov med de ti pinde 🙃 Bo ponchoen kan laves på mindre pinde men til denne opskrift skal garnet være tykt og pindene ligeså...
      strikkeønskelisten er virkelig god og for mig et godt redskab til at holde styr på ønskerne og rækkefølgen ikke mindst :)

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...