søndag den 6. marts 2016

Barn nr 2 - sygdom vol 2.

Det gode ved at have mange dejlige børn er at i disse influenza tider er der rig mulighed for at samme barn kan nå flere omgange af husets sygdomme. Med andre ord - her næsten præcis 14 dage efter Stormusens sygdom vol 2 er vi nu nede med Tillers sygdom vol 2. I fredags da jeg hentede hende hørte jeg nogle gange et spæd sæl-host. Men tænkte ikke videre over det (og hvis jeg havde tænkt mere over det havde det nok heller ik bidraget med hverken det ene eller det andet...) nå men igår - hen ad eftermiddagen blev det ligeså stille og roligt værre - og ondt i ørerne meldte sin ankomst. I nat har vi så haft feberbarn og det har vi så stadig nu. Hun ligger og slapper af og skiftevis sover og er vågen... Har ligget På sofaen og slappet af - farten er taget helt og aldeles ud af weekenden og der er dømt hjemme regnvejrs-sygdomssøndag.

Det er nok meget godt. Ugen har været lang og hård. Især for ældstebarnet. Hun har spillet "vores cirkus" på skolen både mandag, tirsdag, og to gange onsdag - en af gangene - onsdag sen eftermiddag - var det for os forældre og søskende. Det var et stort øjeblik for alle - for os forældre var det kæmpe stort at se hende folde sig ud som mavedanser sammen med syv andre piger - Tiller og Tuller var pavestolte over at de også skulle se Cirkus på skolen,- se deres storesøster  spille teater - ligesom skolegruppen har gjort det - for det er egentlig et arrangement for at byde de nye 0.klasses børn velkommen og vise hvad "man" skal i skolen. Jeg husker Storemusen da hun kom hjem sidste år - og fortalte med julelys i øjnene at hun havde set de "gamle" store over på skolen. Nu var hun selv en, af de "gamle" store, som børnehavebørnene kunne genkende. Til stor, stor beundring, og begejstring!!

Derudover har der jo også været svømning, og oven i hatten spise-legegruppe - og fødselsdag igår. Far too much - weekenden har været alt for kort, siger Storemusen. Jeg har aftalt med hende, at jeg henter hende tidligt i morgen. Jeg henter når skolen slutter. Så hun kan komme hjem og slappe af. Når jeg alligevel er hjemme med feber-varm Tiller. Jeg har allerede aflyst første møde, tirsdag er jeg også hjemme - aftalen er at manden tager onsdag/torsdag - for der har jeg aftaler, som jeg ikke rigtig kan rykke. Sygdoms-kabalen går op. Igen-igen. ...  det er som et bilspil - hvem har de vigtigste møder på programmet, som ikke kan rykkes eller flyttes - "vinder" retten til at gå på arbejde. Så'n gør vi hjemme hos os.

Ha' en god ugestart derude - nyd mandagen, jeg vil gøre det samme :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...