lørdag den 4. august 2018

Lidt om ferie i hjemstavnen...

Så er feriens sidste tur ved at lakke mod enden og vi sidder i skrivende stund i toget fra det Sønderjyske tilbage til byen ved Sundet. Vi er i dette tilfælde Tiller, Tuller og jeg. 

Storemusen skal nemlig bruge sin sidste ferieuge hos mine forældre og forkæles op over begge ører i en uges tid. 

Det har været skønt at være på tur med pigerne. Vi tog toget da vi er uden to biler i de her dage. Eller man kunne måske endda sige in between fordi min bil er skiftet ud med en lidt større og lidt nyere model hen over ferien. Togturen har været en kæmpe oplevelse for skønherlighederne og sjovt at rejse på den måde igen. Det tror jeg vi kommer til at gøre mere. For det er nemt og fint - hvis manden ellers kører os til stationen :) 





Dagene her i Sdr Jylland er gået med badning - but of course. Og ellers bare bedsteforældrehygge. Og naturligvis løb... og ellers mig-tid 😊 I går havde jeg nemlig børnefri dag. Efter morgenmaden var aftalen at jeg kunne smutte ud i det blå - og det blev udnyttet i aller højeste grad. Først med en kaffe og kage aftale på min fars skib. Så med en tur over grænsen og så en kaffe-strand-kage-strandbar-hygge-snakke aftale hos min allerbedste ven M og hans familie. Det var skønt og tiltrængt bare at være selv og ikke have noget som helst ansvar andet end for mig selv. Det giver energi af den helt gode slags og jeg havde valgt at fylde dagen med ting som jeg havde lyst til. Ikke andet end bare lyst. 

Og det føltes rigtigt og godt og vigtigt. For nogen gange glemmer jeg (stadig) mig selv. Og hvad jeg har lyst til. Og hvis der er noget centrifugeringen hen over sommeren har lært mig så er det at genfinde min egen lyst - og definere og redefinere lysten, glæden og dermed også blive mindet om et Ida Auken citat om græsset er grønnere på din side af hegnet hvis du vander det (eller noget i den stil...) 




2 kommentarer:

  1. Det lyder som en alletiders lille ferie. Good luck med arbejde i morgen. Jeg har lige en uge til. Kh. Birgitte

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak A det var også alle tiders. Helt perfekt faktisk! Nyd den sidste uges ferie! Jeg er klar til i morgen - kh S.

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...