onsdag den 22. august 2018

Lidt om det med svøm i openwater...

I går svømmede jeg endnu engang ude i æ hav. Og det er fantastisk - faktisk intet mindre. Jeg er - efter to gange - blevet bidt af en gal Svømmedragt og nyder det i fulde drag. 





Nyder at man er i naturen og ikke i hallen. Ok skulle lige vænne mig til ikke at panikke over den nukleare (ok stavekontrol... hmmm) kæmpe krabbe jeg så på bunden af fjorden 🦀🦀🦀At vandet smager af salt og ligge helt dernede i vandoverfladen skue ud over vandet. Tage sigte og så ellers bare svømme derudaf. Lade tanker være tanker og bare være mig selv! 

Nyder den rytme kroppen kommer i og den fokus der er på at tage svømmetag tælle tag og kigge op og sigte igen. Det er skønt og jeg kommer i en fuldstændig meditativ tilstand. For man kan ikke andet end at være tilstede. #nuernu  

Nyder at det kan gøres på en times tid. Som fx i går. Hvor jeg havde en lorte eftermiddag. Tanker der for rundt i mit sind. Jeps. Centrifugen kaldte. Men jeg kunne heldigvis slutte tidligt på arbejde. Sætte mig i bilen svinge inden om hjem og hente dragt, låne naboens bøje og smutte ned til fjorden... 

så med dragten i bilen bilen til vandet... kroppen i dragten... og vupti kan jeg svømme en halv times tid eller lidt til. Ligesom i går. Hvor jeg fik ryddet op i tanker og sind fordi jeg svømmede  - inden jeg hentede børn... Det er ukompliceret og let tilgængeligt og kræver ikke alverden:
- Kun en bøje (så jeg kan ses når jeg svømmer rundt der i vandoverfladen) - købte en i pink!. 
- En dragt (købt brugt på facebook)
- badedragt, svømmebriller og badehætte som jeg jo havde i forvejen. 






Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...