lørdag den 7. januar 2017

I januar glæder jeg mig til...

Januar er en dejlig måned synes jeg. Jeg kan på en eller anden måde godt lide den  ro der er i januar efter julehygge nytår und so weiter. 

Samtidig får jeg ofte rigtig godt gang i træning igen. Sidste år løb jeg fra arbejde til S-togsstationen nogle gange. Det var en skøn form for trnasportløb synes jeg. Det er ikke rigtig en mulighed længere efter vi er flyttet og vi begge kører i bil. I år må jeg se at få gang i svømning i stedet for. 

Så i januar glæder jeg mig til at...
# løbe lidt længere ture igen. Jeg vil op på ti km ture igen
# svømme mindst en gang om ugen. Helst to. 
# fejre min skønne mand der fylder 40 her om lidt. 
# eksaminere en hel stak studerende. 
# forberede et bette kursus i videnskabsteori. Phyyy!! 
# nyde weekenderne uden fart over feltet så jeg kan lade op
# strikke videre på min skønne løvfallkardigan
# knække sokke strik koden. 



December var ret hæsblæsende. Det er den altid. Primært fordi jeg underviser og har projekter der skal sluttes af - samtidig har jeg bare haft travlt op til så der var kun lidt energi at tage af. Jeg har virkelig brugt yoga og meditation til at holde mig selv nogenlunde roligt. Jeg ved også bare nu her i bagklogskabens ulidelige klare lys at jeg har stresset meget mere oppe i hovedet end hvad der var nødvendigt. Så hvis jeg skal have et nytårsfortsæt så skulle det da være at slappe mere af med det stressen over undervisning...


8 kommentarer:

  1. Jeg kan nu også godt lide januar (ja, jeg er vild med alle måneder og årstidens skiften😊)
    Dejligt at have noget at glæde sig til og du har da nok at se til i januar😊
    Jeg har ingen nytårs fortsætter denne gang(kender efterhånden mig selv godt nok til vide, det går i vasken😉)
    Så jeg afventer og ser hvad der sker i løbet af året og nyder bare den dejlige fornemmelse af forventnings glæde over et helt nyt og ubrugt år forude.😊
    Rigtig god weekend.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja jeg glæder mig egentlig virkelig til jeg lander i vinterferien i uge syv ;) men forsøger at få så meget (glæde) ud af januar som muligt - og tænke så lidt som muligt over hvor travlt det blir/er... god weekend til dig også!

      Slet
  2. Tillykke med manden! Og rigtig god januar til dig. Er helt vildt imponeret over at du får taget dig tid til både løbeture og svømme-ditto og så i oven i købet passer både job og familie. Hvor mange timer har du i dit døgn? :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak K's. Og også god januar til dig!
      Træning er for mig lidt en nødvendighed. For ellers trækker jeg kun vejret halvt. Eller hvordan jeg skal sige det. Jeg får energi af det. Men jeg arbejder jo kun 32 timer om ugen (lige pt mest på papiret) men det gir luft til motion ;)

      Slet
  3. Tillykke med manden din lige om lidt:o) Lyder som en skøn januar du har i vente:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have. Det blir en rigtig dejlig dag på onsdag hvor han fylder 40. Ja jeg tror også min januar blir dejlig. Jeg glæder mig ihvertfald. Kh S.

      Slet
  4. Tillykke med manden :-) jeg skal også have gang i yoga igen. Kh. Birgitte

    SvarSlet
    Svar
    1. Takker - det blir hyggeligt på onsdag, hvor han har fødselsdag - jeg glæder mig ihvertfald.
      Hepper på yoga til dig, det gør simpelthen så godt i krop og sind :) kh. S.

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...