torsdag den 23. november 2017

Lidt om november-energi...

Jeg har endelig fundet vejen ud af novembertristesse - og er faktisk begyndt at holde ret meget af den måned som jeg i mange år har betegnet som 30 nuancer af grå. Efter jeg sidste år besluttede (på baggrund af kraftige opfordring af nogle af jer læsere) at novembertristesse måtte være en saga blot har min holdning til november ændret sig.For mig har fokus på lys, og taknemmelighed været vejen frem...

Jeg laver bare en god november. Jep, "laver bare" for dagene og det jeg får ud af dem humørmæssigt er i høj grad afhængig af min tilgang til dagen. Og det er netop her beslutningen om at holde af november kommer ind i billedet... Jeg laver mig da bare en god november.

Her er ingredienserne på min liste over hvordan man laver sig en god november:

#  kom ud, jo mere jo bedre.
#  nyd lyset - når solen skinner kig op, smil og lad endelig være med at tage solbriller på. Lad solen komme ind i dit sind, helt derind hvor der nogen gange kan være mørkt og trist. og kig op en ekstra gang.
# vær taknemmelig over alle de solskinstimer november faktisk leverer. Glæd dig over de to timer solskin der kan være om dagen, også selvom regnen og skyerne er på vej, eller måske allerede har domineret hele dagen.
# løb i dagslys - har du mulighed for det så snør løbeskoene når det stadig er lyst og løb en tur - samtidig kan man være taknemmelig over man faktisk har muligheden for at løbe mens der er lyst
# gå en tur også selvom det er gråvejr, tag godt med tøj på og kom ud - også selvom det er fugtigt, koldt og ubehagelig. Den friske luft gør godt, og glæd dig over at der er dejlig lunt inden døre når du kommer hjem igen.
# træk vejret dybt, mærk kroppen og følelserne - mediter måske en ekstra gang og vær taknemmelig over at du er på vej til at lave dig en god november :)


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...