torsdag den 30. november 2017

Lidt om hvad november har lært mig...

November er omme, og den har været fin. Jeg kan igen i år se tilbage på 30 gode dage - og selvom det har været gråt, så har der alligevel været flest gode dage... med andre ord - november er fløjet afsted - sikkert også fordi jeg virkelig har haft gang i mange vandskade-relaterede ting. Der var et gulv der skulle vælges, ditto fliser skulle vælges og vælges om, for vi havde valgt manglede en sokkelflise - og den skulle bruges i bryggers. Vi har valgt håndtag til vores nye døre; prøve-sat-op vores køkken, vi har med andre ting taget stilling til mange ting.

Alt imens vi har boet endnu en måned i beboelsesvognen - på 40 kvm - fem mand M/K. Det går stadig ok. Men jeg glæder mig også til mere plads. Særlig weekenderne kræver mere end almindelig meget overskud for at komme igennem på en fin måde.

Jeg tager derfor disse læringspunkter med ind i december...

# med en kæmpe positiv indstilling kan man sagtens nyde november i fulde drag. Løb, solskin og fokus på alt det gode der også sker har fået mig til at være ekstra taknemmelig de sidste 30 dage

# livet i beboelsesvognen går an. Småt er godt - og selvom jeg stadig synes det er hårdt altid at skulle rydde op, så er det et nødvendigt onde, som jeg hellere også må øve mig lidt på i december....

# accept og rummelighed over for mig selv er noget der skal trænes - hele tiden, også (eller måske særligt) når overskud er minimalt - for ikke at konvertere det minimale mentale overskud til et gabende underskud...

Nu står december foran døren - og jeg havde ikke i min vildeste fantasi forestillet mig at vi skulle bo halvdelen af december i vognen. Men sådan bliver det - jeg kan hverken gøre fra eller til. Mon den positive indstilling, småt er godt og oprydning og accept og rummelighed også kan bruges i december - jeg tror det - virkelig!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...