mandag den 20. november 2017

Lidt om det forrige århudrede...

Poderne er leveringsdygtige i utallige guldkorn - jeg elsker deres sproglige fortalelser og også forståelser eller (mis)forståelser - de er så nuttede, og afspejler ofte hvorfra de ser verden... Om nedenstående er en forståelse eller en misforståelse må i selv vurdere ;)

Følgende samtale udspillede sig hen over frokosten igår... hvor vi taler om fødselsdage - årstal og den slags.

Storemusen spørger mig om hvornår jeg er født. Jeg svarer sandhedstro i 1977 - og samtalen fortsætter med hun spørger - hvad med far? Og igen er svaret 1977. Storemusen kigger skiftevis på mig og manden - og konstaterer meget tørt: I er jo fra det forrige århundrede!

Jeps, sådan nogle oldtidsfund er vi.

Samtidig går Tiller og Tuller meget op i at give hindanden hånden på aftaler. Så når de to lover noget (mest os) - så bliver aftalen bekræftet med: jeg lover det mor, ama'r salto.

2 kommentarer:

  1. Haha - mine spiller også en del klat eller krone for tiden ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Klat eller krone, den er også god :)

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...