mandag den 28. maj 2018

Lidt om skønne weekender

Efter jeg brugte lørdagen (sidste weekend that is) på luksus og mor tid stod den ellers på familietid (og havetid) resten af pinsen. 

Søndag havde jeg det som om samtlige ukrudter havde rottet sig sammen mod mig (jeg får nogen gange den barnlige opfattelse ar ukrudtet personligt går efter mig og det er et personligt angreb på mig at det findes i min have...) så med den følelse af alt er imod mig særligt mælkebøtterne gik jeg igang med at lue. 

Det er ikke særligt fremmende for lysten til at gøre noget i haven kan jeg afsløre. Altså at opfatte ukrudtet som en personlig fornærelse ... 

Jeg fik alligevel gjort lidt ved både rosenbeddet og forhaven om søndagen og gik heldigvis helt haveamok om mandagen hvor ukrudt bare var ukrudt og skulle fjernes og det hele blev så pæææænt. 



Jeg har en helvedes masse skvalderkål i mine rhodendendroner. Jeg har besluttet mig for at se det som bunddække - jeg tror jeg måske gør noget ved det og planter blåbær i mit surbundsbede. Men det der også er er en hæg og en vild rose. Særligt hægen skal væk. Det kommer den næste weekend. For den er ved at kvæle en af mine fine rhododendron. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...