tirsdag den 22. maj 2018

Lidt om egostrik: Ankers Trøje My Size

I går efter morgenkaffen fik jeg afsluttet sidste ærme og hæftet enderne på min ego-strik trøje #ankerstrøjemysize af Petit knit.

Den sidder perfekt - og endelig har jeg fundet en basis-model, som bare sidder som den skal. Den er dejlig smal - slasker ikke, og har ærmer der smyger sig op armene. Virkelig skønt! Jeg glæder mig meget til at stikke #ingendikkedarer sweater også af petitknit og t-shirt udgaven af ankerstrøje. (ja, strikkelisten er lang)...

Den har været dejlig nem at strikke, og efter lidt start vanskeligheder i maskemarkør placeringen og raglan udtagningerne til ærmerne (efter rib-sektionerne) kørte det bare derudaf! J




Lidt fakta om trøjen:
Ny teknik: raglan udtagninger på en anden måde end jeg er vandt til - en ud i lænken forfra, og en ud i lænken bagfra. Det havde jeg aldrig gjort før på den måde (altså skiftet ml. forfra og bagfra) men det blir ret fint faktisk... Jeg fandt en god vejledning hos paapinden.dk
Garn: Cottonwool fra Garnudsalg.dk (jeg kan ikke huske navnet på farven, andet end at den er blå)
Garnforbrug: knap 500 g (strikket i dobbelt tråd)





Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...