torsdag den 31. maj 2018

Lidt om hvad maj har lært mig...

Maj har været gavmild med sol og sommer og varme, det kan man vidst godt sige :) jeg har nydt hver enkelt solskinstime, i det omfang det har kunnet lade sig gøre med et næsten-fuld-tids-job "on the side". Jeg har spist frokost i solen (eller rettere skyggen) sammen med gode kollegaer - jeg er løbet mange lange ture med min aller-bedste løbe makker M og vi har fordi vejret er så skønt også inkluderet en del bade-tid i løbeturen. Herligt, og virkelig tiltrængt afkølende når man er spænet en del kilometer gennem skoven...

Maj har lært mig at...
være taknemmelig for de skønne solskinstimer vi har haft, og ikke brokke mig over solen når nu den mener det så godt med os. Jeg synes virkelig jeg trænger til sol og varme - og nyder bare ben, shorts, nederdele og soltoppe kan luftes i vid udstrækning. I dag har jeg for første gang (nogen sinde) badet i bikini, for min løbe-og-svømme-krop er ved at være i pæn form.

prioritere mig tid. Efter weekenden for efterhånden 14 dage siden hvor jeg havde en del timer for mig selv, ved jeg at jeg skal have den slags lidt oftere. Derfor nyder jeg at manden idag har en bif-aftale med sine næsten-nye kollegaer og ser frem til næste fredag hvor han skal til sommerfest på/med jobsi. Når pigerne er puttet har jeg tid for mig selv og kan gøre lige hvad jeg har lyst til ;)

lade være med at opfatte ukrudt som noget der har rottet sig sammen mod mig, og som gror i haven kun for at irritere mig. Jeg skal ihvertfald ikke lade mine tanker styre mig så meget af det skide ukrudt som jeg gjorde for nogle uger siden - det er jo ikke til at holde ud for nogen...

Nu er jeg ved at være klar til juni - og dermed at tage hul på endnu en skøn solskinsmåned!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...