mandag den 19. januar 2015

Halsbetændelse vol 2.

En af glæderne ved at have en stak børn, er jo at de har det sjovt sammen - hygge sig - lege - skændes - kramme og alt det der - men de kan (desværre) også smitte hinanden. Derfor er jeg idag hjemme med Tuller der har halsbetændelse - sikkert den halsbetændelse, som Storemusen havde sidste weekend. Så meget at det kræver både penicillin og to hjemmedage. Hjemme dagen idag har jeg vundet. Hjemmedagen i morgen tager manden. Jeg troede jeg lige kunne arbejde lidt - men det kan jeg godt skyde en hvid pil efter. Jeg skal læse - og tænke det teoriafsnit, der tager form, men som skal strammes op. M e g e t. og det kan jeg ikke gøre, mens jeg hører hende spille på 'mors iPad'. Jeg havde ellers forsøgt at få hende til at se en film - men nope, den lille patient vil ikke. Så jeg har droppet at arbejde... Det er vel også fint nok, når det nu er barnet der er syg, og jeg har 'barns første sygedag' - og ikke 'barns første sygedag - men mor arbejder-dag'.

Hun har virkelig været skidt i weekenden, men 'vores' 1813 sygeplejerske mente, at 5 timers ventetid måske ikke var det værd - altså at tage afsted om aftenen, hvis hun mest af alt havde behov for at sove. Så vi blev hjemme og tog til lægen her til morgen*. Det var også ok.

Så nu er vi hjemme - og manden er det i morgen. Så tager jeg på arbejde, og skriver, og læser, og retter. For teoriafsnittet skriver jo ikke sig selv, vel?!? Over and out herfra.

* vi vurderede igår, det ikke var en køretur til en ell. anden lægevagt plus ventetid værd. Hun kunne nok så ha kommet afsted i børneren en dag tidligere. For vi ville ha fået penicillinen før. Men jeg orker helt ærligt ikke at sidde et eller andet sted og vente, og vente. Når det i princippet godt kan vente til idag. Hun havde feber, bevares. Men var ikke mere dårligt end som så...


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...