torsdag den 15. januar 2015

Mine ord -

bliver for tiden brugt på mit teoriafsnit* på afhandlingen. Jeg er gået i arbejdshi herhjemme, hvor kaffen er god, der er mulighed for sunde overspringshandlinger, som løb, gåture, vasketøj eller lige et eller andet andet husligt der skal ordnes, mens tanker tænkes - hvordan afsnittet skal formes - struktureres og hænge sammen. Det tager tid, giver grå hår, er vildt oplysende, frustrerende, enormt spændende, og sejt at komme igennem. Men også dejligt, for lige så stille og roligt kan jeg se det falder på plads. (Så må vi bare håbe at min vejleder også synes det, når han læser afsnittet engang i næste uge.)

For ham min vejleder han er en sej mand - han er lige blevet professor. Og holdt tiltrædelsesforlæsning i tirsdags. Det var enormt godt, spændende og også meget rørende at se ham stå deroppe, fortælle om sit forskningsfelt (som jeg jo heldigvis også er en del af...) og se frem og tilbage på omkring 30 års forskningskarriere - som nogle måneder før hans 60 års fødselsdag nåede et absolut akademisk højdepunkt udnævnelsen som professor. Og når ham min vejleder, vores professor så samtidig er en enormt venlig, omsorgsfuld og sød mand, gør det hele udnævnelsen jo bare endnu bedre! Det er s å fortjent, og burde være sket for længst.

Så nu vil jeg gå i arbejdshi - og hvis der er lidt stille på bloggen, er det fordi mine ord bliver brugt andre steder. God torsdag - Over and out herfra :)

* et afsnit som giver mig nøja både på godt og ondt... 'På ondt' fordi jeg stadig engangimellem kommer i tvivl om jeg nu også er klog nok - og alle den slags tanker - som jeg stadig arbejder med at få styr på - 'På godt' fordi det er S Å stort for mig at være nået så langt - altså at afhandlingen nu virkelig er ved at tage form, for skal jeg være helt ærlig - da jeg gik ned med flaget for knap et år siden, besluttede jeg mig for at lægge afhandlingen på hylden - og det havde jeg sluttet fred med. Men nu, hvor jeg er igang - og skriver. Er det så fedt. Og meget rigtigt. Og faktisk h e l t rigtigt for mig, endeligt at kunne binde en sløjfe på min forskning gennem de sidste mange år!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...