mandag den 26. januar 2015

En søndag ud over det sædvanlige.

Havde vi igår... og vi trængte i den grad til en god fridag sammen efter at vi har et tilbagefald af de større mht. ballademager 1 og ballademager 2 - krydret med en præ-pubertær Storemus, så kan man vidst godt forestille sig hvordan tingene er herhjemme. Det slider på alle og alt. F u c k hvor er jeg træt af 3½ årige i selvstændighedsfasen!!!!!!

Nåmmen, nok sur bøvs - for igår havde vi det der mindede om en hel almindelig søndag (lidt a la denne her - en med o v e r s k u d). Tiller og Tuller havde en legeaftale hos bedstevennen M fra børneren, hvis far altid bager pandekager når pigerne kommer, hvis mor er den sødeste. Nogle forældre man virkelig trygt kan overlade pigerne til - og som også har lyst til at ha' besøg af to på en gang. Igår havde Tuller bare ikke lyst til at lege med M. Hun ville ikke med, så Tiller kom afsted alene. Hele vejen op til M sad hun og snakkede om pandekager, slæden, sne, og alt muligt andet. Glædede sig til at komme på besøg - men da vi nåede frem, mente hun blot, jeg vil have min Tuller og kravlede op i cyklen igen. Jeg brugte lidt tid på en slags overtalelse til i det mindste at sige til M, at hverken Tiller eller Tuller havde lyst til at lege - at man ikke bare kører sin vej, men at man lige må sige, man har været her, men kan ikke lege alligevel. Hun ombestemte sig - i entreen - Du skal køre nu mor, jamen hej-hej min pige.

Lidt senere sendte M's mor en sms, billeddokumentation om at spiderman og prinsessen nu spiste pandekager og senere skulle ud i skoven og kælke sammen med M's far. Da jeg hentede 1½ timer senere blev jeg mødt med et jeg vil blive her, mor og aftalte med M's forældre jeg kom 1½ time senere.

Mens Tiller legede hos M, var Storemusen smuttet ud og lege med rækkehusveninden A. Så hende så vi ikke meget til hele dagen. De var ude at kælke, og slås i sne, og lege med A's lego fjends. Og synge, og danse - og gøre alle de ting 6-7 årige piger nu gør :) så vi havde kun ét barn hjemme, indtil kl. 15. Og det var der ihvertfald én 3½ årig der nød, og også forældrene må jeg skynde mig at sige. Vi bagte muffins, smagte på chokoladen der skulle i - snakkede om hvad der nu skulle i, vurderede om smørret nu også var smeltet, smagte på den hakkede chokolade, moste bananer - og.så.videre. Vi så film, snakkede, spiste muffins, og lidt flere muffins - og nød at der ikke var sure børn, skæld ud eller forældre, der virkelig er trætte af afkommet... Så endelig en søndag, der gav energi. For vi trængte!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...