torsdag den 27. februar 2014

Ting jeg undrer mig over

Jeg har besluttet mig til at starte en 'ting jeg undrer mig over' liste på bloggen her. For der sker nogle fornøjelige ting om sager som jeg egentlig gerne vil dele: lidt ligesom mine glæder ved et pendlerliv indlæg... 

Jeg mødte to ældre mennesker i toget på vej op til forstaden idag, de havde været gift længe, non for længe at dømme efter deres måde at tale på. Der manglede i den gradrespekt for hinanden. Den måde de talte eller hakkede til hinanden på fik mig til at undres: hvorfor talte de her gamle mennesker sammen som om de overhovedet ikke kan lide hinanden...  På trods af de er gift. Sørgeligt egentlig, jegh åbaldrig vores ægteskab udvikler sig i den retning...

En anden ting jeg har undret mig over er vores overbo's støvsugervaner. Der må være enormt støvet eller krummet i deres lejlighed - hele tiden, og igen og igen... også klokken lidt over seks om morgenen - eller klokke halv ni om aftenen - flere gange om dagen på de mærkeligste tidspunkter. Lyder der en søvsugerlyd, der piber, og ruller hen over gulvet, mange gange, på mærkelige tidspunkter, og flere gange om dagen... 

Folk der ikke hilser, på tords af man bor i samme ejendom, eller man lige går forbi hinanden på ved skralderen, på parkeringspladsen, eller andre steder i nærheden af lejlighederne. Det er ikke fordi vores naboer virker demente, eller noget. De hilser bare ikke, hverken når voksne eller børn hilser. Nogle gør, og det er dejligt, andre gør ikke - gad vide om tiden er blevet for knap til at kunne sige Hej, mens man kigger hinanden i øjnene mens man passerer? Det undres jeg over og håber samtidig aldrig min tid bliver så knap...




2 kommentarer:

  1. Jeg forstår overhovedet heller ikke det der med, at (ofte) ældre ægtepar taler så grimt til hinanden, at man skulle tro, de afskyede hinanden. Jeg synes, det er så vigtigt at tale pænt til hinanden, fordi det vidner om både respekt og lydhørhed - og hvis først de ting forsvinder, hvor er vi så henne?

    Ang. støvsugende overbo, så tror jeg simpelthen, at der er en lov om, at overboer støvsuger på mærkelige tidspunkter/med korte intervaller/længe/andet. Vores gamle overbo gjorde det også - når hun da ikke lige dansede til Zididada :-)

    Folk, der ikke hilser ... Don't get me started. Jeg kan SLET ikke have med det at gøre og ender med at blive hende den irriterende, der med et gigantisk (faslk) smil stiller mig lige foran dem og råber HEJ! På de dage, hvor jeg orker, altså. På egne off-dage gør ikke-hilsende mennesker bare min dag endnu mere off.

    SvarSlet
    Svar
    1. Uden respekt og lydhørhed er man nok ved den ægteskabelige afgrund? Jeg ved det ikke, men håber A.L.D.R.I.G jeg bliver sådan...
      Og så har du ret - der står nok noget i reglerne for overboer, om at man støvsuger på underlige tidspunkter. Nu hvor jeg idag arbejder hjemme har de endnu ikke støvsuget, men det kommer sikkert kl. 21.45 eller noget.
      Ikke hilsenede mennesker burde skydes med lunkent kattemøg intet mindre - bum ;)

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...